Humanities and arts

Historyk w Radzie NPRH

— Redakcja
share on twitter share on facebook share on linkedin send by email print

Minister edukacji i nauki powołał nową Radę Narodowego Programu Rozwoju Humanistyki. W składzie 14-osobowego gremium znalazł się prof. dr hab. Jarosław Kłaczkow z Wydziału Nauk Historycznych UMK.

Rada Narodowego Programu Rozwoju Humanistyki to zespół doradczy ministra składający się z przedstawicieli środowiska nauk humanistycznych. Do zadań zespołu należy m.in. ocena merytoryczna wniosków grantowych w programie NPRH, wskazywanie kandydatów na ekspertów uczestniczących w procesie oceny wniosków i identyfikowanie potrzeb polskiej humanistyki.

Kadencja nowej Rady rozpoczęła się 25 maja 2022 r. i potrwa do 30 kwietnia 2025 r.

Pełny skład Rady NPRH

Prof. dr hab. Jarosław Kłaczkow urodził się w 1972 roku. W latach 1992-1997 studiował historię na Wydziale Nauk Historycznych UMK w Toruniu. W 2002 roku obronił na UMK pracę doktorską "Czasopiśmiennictwo protestanckie w II RP", a w kwietniu 2011 roku habilitował się. W 2014 roku otrzymał z rąk Prezydenta RP nominację profesorską. Na UMK pracuje od 2002 r.: na początku na stanowisku adiunkta; od 1 lutego 2014 roku był na etacie profesora nadzwyczajnego w Instytucie Historii i Archiwistyki, a od roku 2015 pracuje na stanowisku profesora zwyczajnego. Prof. Kłaczkow na UMK pełnił wiele ważnych funkcji administracyjnych: był kierownikiem trzech studiów podyplomowych, a w latach 2011-2014 zastępcą Dyrektora Instytutu Historii i Archiwistyki. W latach 2003-2006 sprawował funkcję sekretarza Komisji Historii Stosunków Międzynarodowych przy Komitecie Nauk Historycznych PAN w Warszawie. Od listopada 2006 r. jest także prezesem toruńskiego oddziału Polskiego Towarzystwa Historycznego. Zasiada również w kolegiach redakcyjnych punktowanych pism naukowych: "Klio", "Rocznik Grudziądzki" oraz w radach naukowych serii wydawniczej Instytutu Historii i Archiwistki "Homines et Historia" oraz "Gdańskiego Rocznika Ewangelickiego". W latach 2006-2015 był prezesem toruńskiego oddziału Polskiego Towarzystwa Historycznego. W latach 2015-2019 pełnił funkcję kierownika Zakładu Historii XX wieku w Instytucie Historii i Archiwistyki UMK. Obecnie jest kierownikiem Katedry XIX-XX wieku i Historii Najnowszej w Instytucie Historii i Archiwistyki. Tematyka badań prof. Kłaczkowa obejmuje historię Polski i Niemiec w XIX i XX wieku ze szczególnym uwzględnieniem spraw wyznaniowych, losów miast pomorskich i kujawskich oraz problematykę związaną z dziejami polskiej emigracji w krajach anglosaskich. Za swoją działalność naukową otrzymał nagrody i wyróżnienia Rektora UMK, a w latach 2006-2009 był stypendystą Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Od września 2015 r. jest członkiem Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Historycznego. Od 2017 r. członek Zarządu Towarzystwa Miłośników Torunia, aktualnie jego wiceprezes. Członek Komitetu Nauk Historycznych PAN w kadencjach 2015-2018 i 2020–2023. Od 2021 r. jest członkiem rady naukowej Instytutu De Republica.

Rules od sharing information
share on twitter share on facebook share on linkedin send by email print

Related articles

Zadbają o rozwój czasopism

Miliony na badania


W profesorskim gronie

IDUB wyłoni nowe pola badawcze

Article contains a clip

On Nicolaus Copernicus University web pages „cookies” are used. On use of cookies read in Privacy policy.
Cookies settings
On Nicolaus Copernicus Pages "cookies" are used in accord with our Privacy policy. We use "cookies" to improve functionality of our web page. Collected data are anonymized and are used to statistic and analytic purposes, for better adjusting content to user preferences and increase of quality. To approach this goal we use Google Analytics, CUX i Facebook Pixel to. Below we give you the ability of turning on/off this tools.
  on/off
Google Analitics

We use analytic tool Google Analytics, which give us information about user visits on our service (visited pages, navigation path, time of visit)

CUX

We use analytic tool CUX to regisiter visits on NCU News.

Facebook Pixel

We use marketing tool Facebook Pixel, to collect information about user visits and viewed pages.