Strategia UMK: zaangażowanie w relacje
- Chcemy być instytucją mocno osadzoną w swoim otoczeniu, silnie zaangażowaną społecznie i kulturotwórczo. Ważną dla kraju i dla regionu – mówi prof. dr hab. Włodzimierz Jaskólski, prorektor UMK ds. współpracy z otoczeniem społecznym i gospodarczym i koordynator zespołu odpowiedzialnego za wdrożenie strategii UMK w obszarze "Relacje".
Strategia Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu na lata 2021-2026 przewiduje zwiększenie roli Uniwersytetu i wzmocnienie jego wizerunku jako instytucji otwartej na współpracę z otoczeniem, tworzącej wiedzę i innowacyjne rozwiązania, świadczącej wysokiej klasy usługi eksperckie, w tym medyczne, a także instytucji społecznie zaangażowanej i kulturotwórczej.
Realizacji celu strategicznego służyć będą cele operacyjne, następująco zdefiniowane w strategii:
- Rozwój dialogu i standardów współpracy z partnerami zewnętrznymi;
- Zwiększenie transferu wiedzy oraz skali innowacyjnych projektów realizowanych przez UMK w ramach partnerstwa społecznego i biznesowego;
- Podniesienie motywacji i rozwój odpowiednich kompetencji kadry, osób studiujących oraz przygotowujących doktoraty do pogłębiania relacji z otoczeniem;
- Zapewnienie warunków organizacyjnych dla efektywnej współpracy uczelni z otoczeniem społeczno-gospodarczym;
- Wzmocnienie wizerunku Uniwersytetu jako instytucji tworzącej wiedzę, społecznie zaangażowanej i kulturotwórczej.
Za wdrożenie strategii w obszarze "Relacje" odpowiada zespół w składzie:
Przewodniczący:
- prof. dr hab. Włodzimierz Jaskólski
Członkowie:
- dr hab. Marlena Ciechan-Kujawa, prof. UMK
- dr hab. Barbara Bojko, prof. UMK
- dr Mariusz Bosiak
- mgr Aleksander Anikowski
- mgr Justyna Łaskowska
- mgr Maurycy Męczekalski
- mgr Izabela Kurjata
- mgr Radosław Wilski
Więcej informacji dostępnych jest na stronie strategia.umk.pl.
Więcej filmów poświęconych obszarowi "Relacje" można znaleźć na stronie UMK TV.