Social sciences

Wykłady z psychologii na billboardach

— Redakcja
share on twitter share on facebook share on linkedin send by email print

Instytut Psychologii UMK i toruńska Galeria Rusz zainicjowali wspólny projekt miejskiej sztuki refleksyjnej. Dzięki niemu w sąsiedztwie miasteczka uniwersyteckiego stanął billboard z zachęcającym do przemyśleń przesłaniem.

Z inicjatywy prof. dr hab. Marii Lewickiej i dr Joanny Dreszer z Instytutu Psychologii w sąsiedztwie kampusu UMK stanął kolejny billboard prezentujący refleksyjną twórczość Joanny Górskiej i Rafała Góralskiego z Galerii Rusz, absolwentów naszego Uniwersytetu, artystów o ponad 20-letnim stażu w dziedzinie sztuki publicznej.

Na billboardzie w nowej lokalizacji, na skrzyżowaniu ulic Gagarina i Reja, zobaczymy treści mocno zanurzona w sferze psychologicznej, w sferze egzystencjalnego doświadczania współczesności
fot. Andrzej Romański

Billboard, który zwykle używany jest jako nośnik przeznaczony do ekspozycji komercyjnych reklam, Galerii Rusz służy do prezentacji sztuki. Ideą projektu jest połączenie sztuki i nauki oraz zamiana przestrzeni publicznej w prawdziwą przestrzeń komunikacji i przemiany, otwartą na ludzi, interpretacje i pogłębioną refleksję. To także próba połączenia środowiska uniwersytetu ze społecznością miasta za pomocą sztuki.

Na billboardzie w nowej lokalizacji, na skrzyżowaniu ulic Gagarina i Reja, zobaczymy treści mocno zanurzone w sferze psychologicznej, w sferze egzystencjalnego doświadczania współczesności. Plakaty będą koncentrować się wokół życia jednostek i społeczności w skomplikowanym, mało przewidywalnym środowisku miejskim. Będą mówiły zarówno o wyzwaniach i szansach, jak i zagrożeniach, które się z tym wiążą. Opiekę naukową nad projektem sprawuje jedna z pomysłodawczyń - dr Joanna Dreszer z Instytutu Psychologii UMK.

Prof. Maria Lewicka zdradza, że w swojej pracy dydaktycznej zdarzało jej się nawiązywać do twórczości Joanny Górskiej i Rafała Góralskiego: -  Na wykładzie ze "Wstępu do psychologii" (temat: Emocje) wykorzystywałam billboard ilustrujący bardzo dobrze teorię "Afekt jako informacja" [zdjęcie poniżej - przyp. red.].  W skrócie:  kiedy nie wiemy, co jest źródłem naszych emocji, traktujemy je jako obiektywne informacje o naturze świata. Takich ukrytych teorii psychologicznych w pracach Galerii Rusz jest mnóstwo.

Jeden z billboardów Galerii Rusz, w którym odnaleźć można ilustrację teorii psychologicznych
fot. Galeria Rusz
Rules od sharing information
share on twitter share on facebook share on linkedin send by email print

Related articles

Kierunek: wsparcie i rozwój

Nowy dom toruńskiej psychologii

Article contains photo gallery Article contains a clip

Tegoroczne hity rekrutacji

Zielone kłamstwa narodowych narcyzów

Article contains a clip Article contains pocast

On Nicolaus Copernicus University web pages „cookies” are used. On use of cookies read in Privacy policy.
Cookies settings
On Nicolaus Copernicus Pages "cookies" are used in accord with our Privacy policy. We use "cookies" to improve functionality of our web page. Collected data are anonymized and are used to statistic and analytic purposes, for better adjusting content to user preferences and increase of quality. To approach this goal we use Google Analytics, CUX i Facebook Pixel to. Below we give you the ability of turning on/off this tools.
  on/off
Google Analitics

We use analytic tool Google Analytics, which give us information about user visits on our service (visited pages, navigation path, time of visit)

CUX

We use analytic tool CUX to regisiter visits on NCU News.

Facebook Pixel

We use marketing tool Facebook Pixel, to collect information about user visits and viewed pages.