Kultura

Dwieście artefaktów w Muzeum Mazowieckim

— Redakcja
udostępnij na facebook udostępnij na twitterze udostępnij na linkedin wyślij mailem wydrukuj

17 października w Muzeum Mazowieckim w Płocku została otwarta wyjątkowa wystawa pt. "Dwieście artefaktów na dwusetlecie Towarzystwa Naukowego w Płocku". Autorem koncepcji wystawy i głównym kuratorem jest dr hab. Arkadiusz Wagner, prof. UMK z Wydziału Filozofii i Nauk Społecznych.

W ramach wystawy pokazano 200 bezcennych dokumentów i rękopisów od czasów karolińskich do ery klasycyzmu. Ponadto można podziwiać także inkunabuły, druki XVI-XVIII wieku (w tym unikatowy egzemplarz pierwodruku "De revolutionibus orbium coelestium" Mikołaja Kopernika – z drukowaną erratą przed stroną tytułową), atlasy, oprawy książkowe oraz inne najcenniejsze i najefektowniejsze cymelia ze zbiorów TNP. Wystawa jest okazją do uczczenia dwusetnej rocznicy istnienia płockiego Towarzystwa.

fot. nadesłana

 

Dr hab. Arkadiusz Wagner, prof. UMK z Katedry Mediów Drukowanych i Cyfrowych jest autorem bogato ilustrowanego katalogu. To prawie 350-stronicowy tom z okazałą szatą ilustracyjną, częściowo o albumowym charakterze. Layout nawiązuje do szlachetnych rozwiązań typografii klasycystycznej schyłku XVIII w. Opracowaniem graficznym zajął się dr inż. Mariusz Jarocki z Katedry Badań Przestrzeni Informacyjnej UMK.

Wystawa potrwa do 6 grudnia 2020 roku.

Zasady udostępniania treści
udostępnij na facebook udostępnij na twitterze udostępnij na linkedin wyślij mailem wydrukuj

Powiązane artykuły

Wystawa "Wizytówka"

"Trudne niebo" na wystawie w CSW


Na stronach internetowych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika są stosowane pliki „cookies” zgodnie z Polityką prywatności.
Ustawienia zaawansowane
Na stronach internetowych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika są stosowane pliki „cookies” zgodnie z Polityką prywatności. Stosowane przez nas ciasteczka służą wyłącznie do poprawienia funkcjonalności strony. Zbierane dane są przetwarzane w sposób zanonimizowany i służą do budowania analiz i statystyk, na podstawie których będziemy mogli dostosować sposób prezentowanych treści do ogólnych potrzeb użytkowników oraz podnosić ich jakość. W tym celu korzystamy z narzędzi Google Analytics, CUX i Facebook Pixel. Poniżej możliwość włączenia/wyłączenia poszczególnych z nich.
  włącz/wyłącz
Google Analitics

Korzystamy z narzędzia analitycznego Google Analytics, które umożliwia zbieranie informacji na temat korzystania ze stron Portalu (wyświetlane podstrony, ścieżki nawigacji pomiędzy stronami, czas korzystania z Portalu)

CUX

Korzystamy z narzędzia analitycznego CUX, które pozwala na rejestrowanie odwiedzin na stronach Portalu.

Facebook Pixel

Korzystamy z narzędzia marketingowego Facebook Pixel, które umożliwia gromadzenie informacji na temat korzystania z Portalu w zakresie przeglądanych stron.