Projekt przygotowany przez UMK zakłada szereg systemowych rozwiązań, w tym m.in. opracowanie strategii działań przeciwdziałających zjawisku drop outu na uczelni oraz program szkoleń dla kadry w zakresie tutoringu i wsparcia metodycznego Kolaż czterech zdjęć przedstawiających studentów w różnych sytuacjach z życia uczelni Życie kampusu

Grant na powstrzymanie drop outu

— Redakcja
udostępnij na facebook udostępnij na twitterze udostępnij na linkedin wyślij mailem wydrukuj

Zakończył się III etap oceny merytorycznej wniosków złożonych w konkursie "Efektywne zarządzanie uczelnią w celu minimalizowania zjawiska drop outu" Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Projekt Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu został oceniony pozytywnie i przeszedł do fazy negocjacji.

Celem konkursu finansowanego z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 (FRES) jest wsparcie uczelni w prowadzeniu działań minimalizujących zjawisko przedwczesnego kończenia nauki, czyli tzw. drop outu. Na wsparcie mogły liczyć uczelnie, których projekty zakładają m.in. rozwój systemu monitorowania drop outu i wdrożenie systemu wsparcia dla studentów i studentek.

Ze 165 wniosków zgłoszonych do konkursu dofinansowanie otrzymało 69 projektów uczelni z całej Polski, a Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu uplasował się na 14. pozycji na liście rankingowej. Projekt UMK trafi teraz do etapu negocjacji, w którym ustalane będą szczegóły, m.in. zakres realizowanych zadań i ostateczna kwota przyznanego dofinansowania.

Projekt przygotowany przez Uniwersytet Mikołaja Kopernika zakłada szereg systemowych rozwiązań, w tym m.in. opracowanie strategii działań przeciwdziałających zjawisku drop outu na uczelni, program szkoleń dla kadry w zakresie tutoringu i wsparcia metodycznego, rozwój systemu monitorowania i analizy drop outu, wdrożenie wsparcia psychologicznego i doradczego oraz uelastycznienie procesu kształcenia.

Projekt realizowany będzie od marca 2026 r. do sierpnia 2029 r.

Szczegółowe informacje o zakończeniu III etapu oceny wniosków dostępne są na stronie NCBiR

Projekt UMK został przygotowany w wyniku współpracy pracowników Sekcji Zarządzania Funduszami Strukturalnymi oraz Zespołu Merytorycznego składającego się z przedstawicieli wszystkich wydziałów pod kierownictwem dr hab. Hanny Solarczyk, prof. UMK i pod nadzorem dr hab. Monki Wałachowskiej, prof. UMK, prorektorski ds. studenckich i kształcenia. Diagnozę zjawiska drop outu na potrzeby wniosku opracował zespół pod kierunkiem dr Katarzyny Liczmańskiej-Kopcewicz z Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania.

Zasady udostępniania treści
udostępnij na facebook udostępnij na twitterze udostępnij na linkedin wyślij mailem wydrukuj

Powiązane artykuły

Studenckie Forum YUFE rekrutuje

Piernikalia 2025

Artykuł zawiera galerię

Badanie satysfakcji studentów

Wyciszenie w przyjaznej przestrzeni


Stypendia ministra dla najlepszych

Studencka reprezentacja na Expo


Dzień na UMK. Przedsmak studiowania

Artykuł zawiera galerię Artykuł zawiera film

Witamy na UMK!

Artykuł zawiera galerię

Na stronach internetowych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika są stosowane pliki „cookies” zgodnie z Polityką prywatności.
Ustawienia zaawansowane
Na stronach internetowych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika są stosowane pliki „cookies” zgodnie z Polityką prywatności. Stosowane przez nas ciasteczka służą wyłącznie do poprawienia funkcjonalności strony. Zbierane dane są przetwarzane w sposób zanonimizowany i służą do budowania analiz i statystyk, na podstawie których będziemy mogli dostosować sposób prezentowanych treści do ogólnych potrzeb użytkowników oraz podnosić ich jakość. W tym celu korzystamy z narzędzi Google Analytics, CUX i Facebook Pixel. Poniżej możliwość włączenia/wyłączenia poszczególnych z nich.
  włącz/wyłącz
Google Analitics

Korzystamy z narzędzia analitycznego Google Analytics, które umożliwia zbieranie informacji na temat korzystania ze stron Portalu (wyświetlane podstrony, ścieżki nawigacji pomiędzy stronami, czas korzystania z Portalu)

CUX

Korzystamy z narzędzia analitycznego CUX, które pozwala na rejestrowanie odwiedzin na stronach Portalu.

Facebook Pixel

Korzystamy z narzędzia marketingowego Facebook Pixel, które umożliwia gromadzenie informacji na temat korzystania z Portalu w zakresie przeglądanych stron.