Uniwersytecki Ośrodek Wsparcia i Rozwoju Osobistego został utworzony jako odpowiedź na potrzeby i problemy zgłaszane przez studentów i pracowników UMK Życie kampusu

Nie znikaj! Start kampanii dla zdrowia psychicznego

— Redakcja
udostępnij na facebook udostępnij na twitterze udostępnij na linkedin wyślij mailem wydrukuj

W czwartek 10 października na UMK rozpoczyna się Kampania dla Zdrowia Psychicznego "Nie znikaj!". Zainteresowani dowiedzą się, jak i gdzie szukać pomocy oraz jak zadbać o swój dobrostan.

Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego obchodzony jest corocznie od 1992 roku z inicjatywy Światowej Federacji Zdrowia Psychicznego (WFMH). Wydarzenie ma zwrócić uwagę opinii publicznej na problematykę zaburzeń psychicznych oraz promować zdrowie psychiczne. W obchody włącza się również Uniwersytet Mikołaja Kopernika – nie jednodniowo, bo inicjatywy zaplanowane z tej okazji rozłożone będą na cały rok.

W najbliższy czwartek zaplanowano start kampanii "Nie znikaj!". Co ciekawe, środki na tę inicjatywę pochodzą z licytacji przeprowadzonej w czasie V Gali Copernicana organizowanej przez Samorządy Studentów i Doktorantów w 2024 r.

Chcemy zwrócić uwagę społeczności akademickiej na to, jak ważną kwestią jest profilaktyka zdrowia psychicznego i jaką rolę odgrywa w niej samopomoc. Będziemy informować o tym, co uczelnia oferuje w tym zakresie, gdzie szukać pomocy poza nią oraz jak zadbać o swój dobrostan – mówi dr hab. Hanna Solarczyk-Szwec, prof. UMK, dyrektorka Uniwersyteckiego Ośrodka Wsparcia i Rozwoju Osobistego, który we współpracy z Samorządem Studenckim, Samorządem Doktorantów oraz Fundacją Amicus Universitatis Nicolai Copernici będzie realizował kampanię.

10 października w godz. 12:00-16:00 pracownicy Ośrodka oraz studenci wolontariusze będą obecni na Pikniku Integracyjno-Edukacyjnym "Jesienne Smaki Wiedzy" (ul. Jagiellońskiej 13 w Bydgoszczy) zorganizowanym przez Wydział Farmaceutyczny Collegium Medicum. W planach są również spotkania na każdym uniwersyteckim wydziale. Będzie to znakomita okazja do rozmowy z wolontariuszami i zapoznania się z informacjami na temat profilaktyki zdrowia psychicznego. Specjaliści podpowiedzą m.in. gdzie w razie potrzeby należy szukać pomocy.

– Informacje o planowanych wydarzeniach w ramach kampanii będą systematycznie zamieszczane na stronie Ośrodka. Już teraz zachęcamy do wykonania Autotestu nastroju, który został stworzony w celu szybkiej oceny nastroju i sprawdzenia, czy wykazujemy objawy depresji –mówi prof. Solarczyk-Szwec.

Także w czwartek 10 października można wziąć udział w webinarze "Rezyliencja - jak budować odporność psychiczną", który poprowadzi Ewa Szymeczko. Spotkanie odbędzie on-line na platformie MS Teams. Początek o godz. 14:00.

– Zachęcamy wszystkie jednostki i instytucje UMK do organizowania wydarzeń wpisujących się w kampanię dla zdrowia psychicznego – dodaje prof. Solarczyk-Szwec.

Zasady udostępniania treści
udostępnij na facebook udostępnij na twitterze udostępnij na linkedin wyślij mailem wydrukuj

Powiązane artykuły

Poznajmy się - Tydzień Ośrodka Wsparcia i Rozwoju

Sport bez barier


Wsparcie pod nowym adresem

Artykuł zawiera galerię

UMK, w czym możemy pomóc?


Na stronach internetowych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika są stosowane pliki „cookies” zgodnie z Polityką prywatności.
Ustawienia zaawansowane
Na stronach internetowych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika są stosowane pliki „cookies” zgodnie z Polityką prywatności. Stosowane przez nas ciasteczka służą wyłącznie do poprawienia funkcjonalności strony. Zbierane dane są przetwarzane w sposób zanonimizowany i służą do budowania analiz i statystyk, na podstawie których będziemy mogli dostosować sposób prezentowanych treści do ogólnych potrzeb użytkowników oraz podnosić ich jakość. W tym celu korzystamy z narzędzi Google Analytics, CUX i Facebook Pixel. Poniżej możliwość włączenia/wyłączenia poszczególnych z nich.
  włącz/wyłącz
Google Analitics

Korzystamy z narzędzia analitycznego Google Analytics, które umożliwia zbieranie informacji na temat korzystania ze stron Portalu (wyświetlane podstrony, ścieżki nawigacji pomiędzy stronami, czas korzystania z Portalu)

CUX

Korzystamy z narzędzia analitycznego CUX, które pozwala na rejestrowanie odwiedzin na stronach Portalu.

Facebook Pixel

Korzystamy z narzędzia marketingowego Facebook Pixel, które umożliwia gromadzenie informacji na temat korzystania z Portalu w zakresie przeglądanych stron.