Nowe otwarcie uniwersyteckiej promocji
Nowa nazwa, nowa siedziba i nowy kierownik – Dział Promocji i Komunikacji UMK po serii zmian otwiera się na kolejne wyzwania.
Przełom listopada i grudnia przyniósł kilka zarówno formalnych, jak i praktycznych zmian w funkcjonowaniu uniwersyteckiej promocji. Od 15 listopada, w ślad za zarządzeniem Rektora UMK nr 163 z 7 listopada 2022 r., dotychczasowy Dział Promocji i Informacji przekształcił się w Dział Promocji i Komunikacji.
– Zrealizowaliśmy pomysł, który narodził się w zespole Działu, żeby zmienić jego nazwę na Dział Promocji i Komunikacji. Ta z pozoru drobna zmiana znakomicie wpisuje się w Strategię naszego Uniwersytetu, w której kilka celów operacyjnych i szereg działań kluczowych poświęconych jest właśnie komunikacji - mówi prof. dr hab. Włodzimierz Jaskólski, prorektor ds. współpracy z otoczeniem społecznym i gospodarczym. – Komunikacji wewnętrznej i na zewnątrz, komunikacji wielotorowej i dwukierunkowej, komunikacji która czasami zawodziła gdyż nie zawsze docenialiśmy jej znaczenie.
1 grudnia funkcję kierownika Działu Promocji i Komunikacji objął dr Bartłomiej Oleszek. Nowy kierownik DPK jest absolwentem polonistyki na UMK, w murach Collegium Maius obronił także doktorat. Dr Oleszek legitymuje się doświadczeniem w działach promocji i informacji w sektorach nauki, kultury oraz samorządowym. – Przez wiele lat byłem związany z uczelnią na różnych polach działalności i to dla mnie wielkie wyróżnienie móc pracować na rzecz promocji mojego Uniwersytetu – mówi dr Bartłomiej Oleszek. – Wraz z całym zespołem Działu Promocji i Komunikacji będziemy podążać szlakiem wyznaczonym przez cele strategii UMK. Niezmiennie naszymi priorytetami pozostanie promocja misji i wartości europejskiego uniwersytetu badawczego. Pozostajemy też otwarci na nowe trendy w zakresie marketingu i komunikacji.
Kierownik Działu oraz zespół Sekcji Promocyjnej DPK od początku grudnia pracują w zmienionej lokalizacji – w budynku przy ul. Reja 25 (dawna Księgarnia Uniwersytecka). W nowej siedzibie swoje biura mają Program "Absolwent UMK" oraz Toruński Festiwal Nauki i Sztuki. Tutaj przeniosła się również sprzedaż detaliczna pamiątek uniwersyteckich oraz wewnątrzuczelniana dystrybucja materiałów promocyjnych.
Przypomnijmy, że dwie pozostałe sekcje Działu Promocji i Komunikacji: Kreatywna i Redakcyjna mieszczą się w budynku przy ul. Gagarina 17 (dawny UCNTN), gdzie siedzibę mają redakcje telewizji UMK TV i Portalu Informacyjnego UMK oraz uniwersytecki fotograf.
– Spektrum zadań Działu Promocji i Komunikacji jest bardzo szerokie – mówi dr Oleszek i wymienia: – Od wydarzeń popularyzujących naukę (jak Toruński Festiwalu Nauki i Sztuki, Toruńska Noc Naukowców), poprzez tworzenie Portalu Informacyjnego UMK, uniwersyteckich mediów społecznościowych, filmów i fotografii, koordynację Programu "Absolwent UMK", targów Promocja Edukacyjna, aż do produkcji i dystrybucji materiałów promocyjnych i koordynowania licznych uniwersyteckich kampanii krajowych i europejskich (np. w ramach konsorcjum YUFE).
Pełne dane kontaktowe i zakres zadań Działu Promocji i Komunikacji