Czy stereotypy narodowe są starsze niż narody?

Instytut Filozofii UMK oraz Dwór Artusa zapraszają na kolejne spotkanie z cyklu "Czwartek z filozofią". 16 maja o godz. 18:30 wykład o stereotypach narodowych poprowadzi dr Emilia Olechnowicz.

Według dominującego we współczesnej nauce stanowiska pojęcie narodu pojawiło się dopiero w XVIII wieku, jako przyczyna powstania i produkt państw narodowych. Jednak już w drugiej połowie XVI wieku istniał w Europie projekt systematycznego wyobrażania wspólnot narodowych w ramach drukowanych ksiąg składających się z wizualnych i tekstualnych reprezentacji mieszkańców ówczesnego świata. Księgi te ujawniają przeświadczenia na temat poszczególnych narodów – powielane i podawane jako fakty – ale także wewnętrzne sprzeczności w owym systemie stereotypów.

Wydarzenie na Facebooku

udostępnij na facebook udostępnij na twitterze udostępnij na linkedin wyślij mailem wydrukuj
wszystkie wydarzenia
Na stronach internetowych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika są stosowane pliki „cookies” zgodnie z Polityką prywatności.
Ustawienia zaawansowane
Na stronach internetowych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika są stosowane pliki „cookies” zgodnie z Polityką prywatności. Stosowane przez nas ciasteczka służą wyłącznie do poprawienia funkcjonalności strony. Zbierane dane są przetwarzane w sposób zanonimizowany i służą do budowania analiz i statystyk, na podstawie których będziemy mogli dostosować sposób prezentowanych treści do ogólnych potrzeb użytkowników oraz podnosić ich jakość. W tym celu korzystamy z narzędzi Google Analytics, CUX i Facebook Pixel. Poniżej możliwość włączenia/wyłączenia poszczególnych z nich.
  włącz/wyłącz
Google Analitics

Korzystamy z narzędzia analitycznego Google Analytics, które umożliwia zbieranie informacji na temat korzystania ze stron Portalu (wyświetlane podstrony, ścieżki nawigacji pomiędzy stronami, czas korzystania z Portalu)

CUX

Korzystamy z narzędzia analitycznego CUX, które pozwala na rejestrowanie odwiedzin na stronach Portalu.

Facebook Pixel

Korzystamy z narzędzia marketingowego Facebook Pixel, które umożliwia gromadzenie informacji na temat korzystania z Portalu w zakresie przeglądanych stron.