Historia mody: Czas na plażę!

Moda plażowa będzie kolejnym tematem cyklu "Historia mody" odbywającego się w Centrum Sztuki Współczesnej. Wykład dr. Krzysztofa Trojanowskiego, prof. UMK z Wydziału Humanistycznego odbędzie się 30 czerwca o godz. 18:00.

Rozwijająca się od lat 60. XIX wieku moda na kąpiele morskie sprawia, że przez kolejne stulecie strój kąpielowy przechodzi ogromną metamorfozę. Długie wełniane pantalony i sukienki ustępują miejsca jednoczęściowym trykotowym kostiumom z nogawkami, pojawiają się dwuczęściowe kostiumy dla pań i skąpe slipy dla panów. Od lat 20. XX wieku stroje kąpielowe i plażowe zajmują coraz bardziej eksponowane miejsce w kolekcjach paryskich projektantów. Jean Patou, Elsa Schiaparelli, Sonia Delaunay, Jacques Heim czy Marcel Rochas łączą kreatywność z praktycznością i najnowszymi zdobyczami techniki. Coco Chanel lansuje modę na opaleniznę. Po drugiej wojnie światowej Jacques Heim poleca "najmniejszy kostium kąpielowy świata", a Louis Réard szokuje miniaturowym bikini. W latach 60. pojawia się monokini, a Paco Rabanne projektuje stroje z kolorowego plastiku. Coraz wygodniejsze kostiumy, zmieniający się stosunek do opalania i bogata oferta plażowych akcesoriów (leżaki, kosze, parawany, sprzęt sportowy, kosmetyki) sprawiają, że plaża staje się ulubionym miejscem wakacyjnej rozrywki.

Spotkanie odbędzie się na żywo w Czytelni CSW (ul. Wały gen. Sikorskiego 13) i będzie transmitowane na profilu Centrum Literatury CSW na Facebooku.

Link do wydarzenia na Facebooku: https://www.facebook.com/events/1725770084541813/

udostępnij na facebook udostępnij na twitterze udostępnij na linkedin wyślij mailem wydrukuj
wszystkie wydarzenia
Na stronach internetowych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika są stosowane pliki „cookies” zgodnie z Polityką prywatności.
Ustawienia zaawansowane
Na stronach internetowych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika są stosowane pliki „cookies” zgodnie z Polityką prywatności. Stosowane przez nas ciasteczka służą wyłącznie do poprawienia funkcjonalności strony. Zbierane dane są przetwarzane w sposób zanonimizowany i służą do budowania analiz i statystyk, na podstawie których będziemy mogli dostosować sposób prezentowanych treści do ogólnych potrzeb użytkowników oraz podnosić ich jakość. W tym celu korzystamy z narzędzi Google Analytics, CUX i Facebook Pixel. Poniżej możliwość włączenia/wyłączenia poszczególnych z nich.
  włącz/wyłącz
Google Analitics

Korzystamy z narzędzia analitycznego Google Analytics, które umożliwia zbieranie informacji na temat korzystania ze stron Portalu (wyświetlane podstrony, ścieżki nawigacji pomiędzy stronami, czas korzystania z Portalu)

CUX

Korzystamy z narzędzia analitycznego CUX, które pozwala na rejestrowanie odwiedzin na stronach Portalu.

Facebook Pixel

Korzystamy z narzędzia marketingowego Facebook Pixel, które umożliwia gromadzenie informacji na temat korzystania z Portalu w zakresie przeglądanych stron.