Historia mody: Dama w stylu rokoko, część 1

Centrum Sztuki Współczesnej zaprasza na pierwszą część opowieści o estetyce rokokowej. Wykład dr. Krzysztofa Trojanowskiego, prof. UMK z Wydziału Humanistycznego odbędzie się 29 września o godz. 18:00.

Markiza de Pompadour, hrabina du Barry i królowa Maria Antonina to ikony XVIII-wiecznej elegancji. Z powodzeniem lansowały nowe mody i trendy: efektowne suknie w stylu francuskim i nieformalne poloneski, suknie koszulki i bogato zdobione piętrowe fryzury. Damy chętnie korzystały z usług kreatywnych profesjonalistów, a osobista doradczyni królowej przeszła do historii jako pierwsza projektantka mody. Na fali anglomanii popularnością cieszyły się suknie w stylu angielskim, a wciąż nad Sekwaną cenione zamiłowanie do motywów orientalnych zdradzały suknie w stylu czerkieskim czy tureckim. Wybuch rewolucji w 1789 roku przyniósł kres francuskiej monarchii, ale postacie straconych na gilotynie Marii Antoniny i Jeanne du Barry niezmiennie budzą zainteresowanie. Rokokowa estetyka wciąż stanowi bogate źródło inspiracji dla współczesnych projektantów mody.

Spotkanie odbędzie się w Czytelni CSW (wstęp wolny). Będzie także transmitowane na Facebooku Centrum Literatury CSW.

Wydarzenie na Facebooku

udostępnij na facebook udostępnij na twitterze udostępnij na linkedin wyślij mailem wydrukuj
wszystkie wydarzenia
Na stronach internetowych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika są stosowane pliki „cookies” zgodnie z Polityką prywatności.
Ustawienia zaawansowane
Na stronach internetowych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika są stosowane pliki „cookies” zgodnie z Polityką prywatności. Stosowane przez nas ciasteczka służą wyłącznie do poprawienia funkcjonalności strony. Zbierane dane są przetwarzane w sposób zanonimizowany i służą do budowania analiz i statystyk, na podstawie których będziemy mogli dostosować sposób prezentowanych treści do ogólnych potrzeb użytkowników oraz podnosić ich jakość. W tym celu korzystamy z narzędzi Google Analytics, CUX i Facebook Pixel. Poniżej możliwość włączenia/wyłączenia poszczególnych z nich.
  włącz/wyłącz
Google Analitics

Korzystamy z narzędzia analitycznego Google Analytics, które umożliwia zbieranie informacji na temat korzystania ze stron Portalu (wyświetlane podstrony, ścieżki nawigacji pomiędzy stronami, czas korzystania z Portalu)

CUX

Korzystamy z narzędzia analitycznego CUX, które pozwala na rejestrowanie odwiedzin na stronach Portalu.

Facebook Pixel

Korzystamy z narzędzia marketingowego Facebook Pixel, które umożliwia gromadzenie informacji na temat korzystania z Portalu w zakresie przeglądanych stron.