Historia mody: I Bóg stworzył Bardotkę, cz. 3

Trzecia część wykładu dr. Krzysztofa Trojanowskiego, prof. UMK o Brigitte Bardot i jej czasach odbędzie się w Centrum Sztuki Współczesnej 19 maja 2023 r. o godz. 18:00.

Najpopularniejsza i najbardziej pożądana gwiazda francuskiego kina, symbol obyczajowych zmian, ikona zmysłowości i nowoczesnej mody. Brigitte Bardot budziła wielkie emocje przez dwie dekady swojej filmowej kariery i wciąż intryguje jako bezkompromisowa obrończyni praw zwierząt.

W drugiej połowie lat 60. Brigitte Bardot lansuje kolorową modę hipisowską i ekscentryczne kreacje młodego projektanta Paco Rabanne. Kolejne filmy utrwalają popularność gwiazdy, ale nie cieszą się już wielkim powodzeniem. W 1973 roku Bardot rezygnuje z aktorstwa. Od tej pory najważniejsze miejsce w jej życiu zajmą zwierzęta i walka o ich prawa. Dla mody zrobi jednak wyjątek: na lato 1977 roku zaprojektuje kolekcję prostych, bezpretensjonalnych strojów „dla każdej kobiety”, a trzy lata później wylansuje własne perfumy „La Madrague”.

Spotkanie odbędzie się na żywo, ale będzie również transmitowane na profilu facebookowym Centrum Literatury CSW. Wstęp wolny.

Wydarzenie na Facebooku

udostępnij na facebook udostępnij na twitterze udostępnij na linkedin wyślij mailem wydrukuj
wszystkie wydarzenia
Na stronach internetowych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika są stosowane pliki „cookies” zgodnie z Polityką prywatności.
Ustawienia zaawansowane
Na stronach internetowych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika są stosowane pliki „cookies” zgodnie z Polityką prywatności. Stosowane przez nas ciasteczka służą wyłącznie do poprawienia funkcjonalności strony. Zbierane dane są przetwarzane w sposób zanonimizowany i służą do budowania analiz i statystyk, na podstawie których będziemy mogli dostosować sposób prezentowanych treści do ogólnych potrzeb użytkowników oraz podnosić ich jakość. W tym celu korzystamy z narzędzi Google Analytics, CUX i Facebook Pixel. Poniżej możliwość włączenia/wyłączenia poszczególnych z nich.
  włącz/wyłącz
Google Analitics

Korzystamy z narzędzia analitycznego Google Analytics, które umożliwia zbieranie informacji na temat korzystania ze stron Portalu (wyświetlane podstrony, ścieżki nawigacji pomiędzy stronami, czas korzystania z Portalu)

CUX

Korzystamy z narzędzia analitycznego CUX, które pozwala na rejestrowanie odwiedzin na stronach Portalu.

Facebook Pixel

Korzystamy z narzędzia marketingowego Facebook Pixel, które umożliwia gromadzenie informacji na temat korzystania z Portalu w zakresie przeglądanych stron.