Historia mody: "I Bóg stworzył Bardotkę", cz. II

Druga część wykładu dr. Krzysztofa Trojanowskiego, prof. UMK o Brigitte Bardot i jej czasach odbędzie się w Centrum Sztuki Współczesnej 26 kwietnia 2023 r. o godz. 18:00.

Najpopularniejsza i najbardziej pożądana gwiazda francuskiego kina, symbol obyczajowych zmian, ikona zmysłowości i nowoczesnej mody. Brigitte Bardot budziła wielkie emocje przez dwie dekady swojej filmowej kariery i wciąż intryguje jako bezkompromisowa obrończyni praw zwierząt.

U progu lat 60. świat ogarnia "bardotomania": dziewczęta kopiują minimalistyczny styl Brigitte Bardot, nosząc sukienki w kratkę vichy i baleriny, a ufarbowane na blond włosy upinają w wysoki kok, nazywany "choucroute" (bigos). Francuska gwiazda jako jedna z pierwszych lansuje krótkie spódniczki i praktyczne rajstopy, które były wówczas nowością, poza tym eleganckie garnitury ze spodniami i dzianinowe sukienki w hipisowskim stylu. Po premierze komediowego westernu "Viva Maria" w 1965 roku obowiązującym trendem stają się nawiązania do mody retro z początku XX wieku. "Ta młoda osoba ma w sobie szlachetną prostotę" – zachwycił się aktorką sam prezydent Francji, generał Charles de Gaulle, doceniając fakt, że filmy z jej udziałem przynosiły krajowi większy dochód niż zagraniczna sprzedaż samochodów Renault.

Spotkanie odbędzie się na żywo, ale będzie również transmitowane na profilu facebookowym Centrum Literatury CSW. Wstęp wolny.

Wydarzenie na Facebooku

udostępnij na facebook udostępnij na twitterze udostępnij na linkedin wyślij mailem wydrukuj
wszystkie wydarzenia
Na stronach internetowych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika są stosowane pliki „cookies” zgodnie z Polityką prywatności.
Ustawienia zaawansowane
Na stronach internetowych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika są stosowane pliki „cookies” zgodnie z Polityką prywatności. Stosowane przez nas ciasteczka służą wyłącznie do poprawienia funkcjonalności strony. Zbierane dane są przetwarzane w sposób zanonimizowany i służą do budowania analiz i statystyk, na podstawie których będziemy mogli dostosować sposób prezentowanych treści do ogólnych potrzeb użytkowników oraz podnosić ich jakość. W tym celu korzystamy z narzędzi Google Analytics, CUX i Facebook Pixel. Poniżej możliwość włączenia/wyłączenia poszczególnych z nich.
  włącz/wyłącz
Google Analitics

Korzystamy z narzędzia analitycznego Google Analytics, które umożliwia zbieranie informacji na temat korzystania ze stron Portalu (wyświetlane podstrony, ścieżki nawigacji pomiędzy stronami, czas korzystania z Portalu)

CUX

Korzystamy z narzędzia analitycznego CUX, które pozwala na rejestrowanie odwiedzin na stronach Portalu.

Facebook Pixel

Korzystamy z narzędzia marketingowego Facebook Pixel, które umożliwia gromadzenie informacji na temat korzystania z Portalu w zakresie przeglądanych stron.