Historia mody online: Historia perfum w pigułce

Zmysłowe, subtelne, kuszące – historia perfum w pigułce
Transmisja odbędzie się na profilu Centrum Literatury CSW
Link do wydarzenia 

Od starożytnych pachnideł, przez średniowieczne wonności z piżmem, po wodę kolońską i luksusowy Numer 5 Chanel... Perfumy towarzyszą człowiekowi od tysięcy lat. Pełniły funkcję terapeutyczną i religijną, chroniły przed chorobami, sprawiały użytkownikom przyjemność i w coraz większym stopniu podkreślały ich indywidualność. U progu XX wieku własne kompozycje zapachowe zaczynają lansować wielcy krawcy i oryginalny zapach staje się przedmiotem pożądania, namiastką luksusu, uzupełnieniem modnej kreacji.

Prowadzenie: Krzysztof Trojanowski - wykładowca Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Absolwent Instytutu Romanistyki Uniwersytetu Warszawskiego (1996) i studiów podyplomowych z zakresu XX–wiecznego dramatu, teatru i filmu w Studium Filologii Polskiej UMK (2000). Autor przekładów literackich i publikacji w języku polskim i francuskim z dziedziny kultury Francji i historii kina, m.in. monografii „Marcel Carne. Klasyk francuskiego kina” (2011). Nasz gość jest również autorem bogatej monografii mody francuskiej okresu wojennego – „Moda w okupowanej Francji i jej polskie echa” (2014), wyd. PWN oraz monografii filmu w okupowanej Polsce „Świnie w kinie?”. 

udostępnij na facebook udostępnij na twitterze udostępnij na linkedin wyślij mailem wydrukuj
wszystkie wydarzenia
Na stronach internetowych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika są stosowane pliki „cookies” zgodnie z Polityką prywatności.
Ustawienia zaawansowane
Na stronach internetowych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika są stosowane pliki „cookies” zgodnie z Polityką prywatności. Stosowane przez nas ciasteczka służą wyłącznie do poprawienia funkcjonalności strony. Zbierane dane są przetwarzane w sposób zanonimizowany i służą do budowania analiz i statystyk, na podstawie których będziemy mogli dostosować sposób prezentowanych treści do ogólnych potrzeb użytkowników oraz podnosić ich jakość. W tym celu korzystamy z narzędzi Google Analytics, CUX i Facebook Pixel. Poniżej możliwość włączenia/wyłączenia poszczególnych z nich.
  włącz/wyłącz
Google Analitics

Korzystamy z narzędzia analitycznego Google Analytics, które umożliwia zbieranie informacji na temat korzystania ze stron Portalu (wyświetlane podstrony, ścieżki nawigacji pomiędzy stronami, czas korzystania z Portalu)

CUX

Korzystamy z narzędzia analitycznego CUX, które pozwala na rejestrowanie odwiedzin na stronach Portalu.

Facebook Pixel

Korzystamy z narzędzia marketingowego Facebook Pixel, które umożliwia gromadzenie informacji na temat korzystania z Portalu w zakresie przeglądanych stron.