Moda w okresie wojny - wykład

7 lutego o godz. 17:00 w Muzeum Okręgowym w Bydgoszczy odbędzie się wykład pt. "Elegancja jako oręż w walce z okupantem. Moda w okresie wojny", który wygłosi dr Krzysztof Trojanowski, prof. UMK. Spotkanie będzie częścią cyklu "Historia mody".

W okupacyjnej rzeczywistości zadbany wygląd i staranny ubiór z odrobiną fantazji stają się synonimem oporu i niezłomności ducha. Wbrew zubożeniu, powszechnym niedoborom i reglamentacji towarów mieszkańcy ogarniętej wojną Polski dbają o zachowanie elegancji, wykazując się niezwykłą kreatywnością. Okupanci lansują modę z Berlina i Wiednia, ale nad Wisłę wciąż docierają nowe trendy z Paryża. Turbany i krótkie spódnice, buty z drewnianymi podeszwami i płaszcze z zasłon jako znak nowych czasów szybko nabierają cech szlachetnej wytworności.

Spotkanie odbędzie się 7 lutego o godz. 17:00 w Muzeum Okręgowym im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy (ul. Gdańska 4, sala audiowizualna). Liczba miejsc jest ograniczona. Bilety (10 zł) można kupić w kasie Muzeum lub na stronie bilety.muzeum.bydgoszcz.pl.

udostępnij na facebook udostępnij na twitterze udostępnij na linkedin wyślij mailem wydrukuj
wszystkie wydarzenia
Na stronach internetowych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika są stosowane pliki „cookies” zgodnie z Polityką prywatności.
Ustawienia zaawansowane
Na stronach internetowych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika są stosowane pliki „cookies” zgodnie z Polityką prywatności. Stosowane przez nas ciasteczka służą wyłącznie do poprawienia funkcjonalności strony. Zbierane dane są przetwarzane w sposób zanonimizowany i służą do budowania analiz i statystyk, na podstawie których będziemy mogli dostosować sposób prezentowanych treści do ogólnych potrzeb użytkowników oraz podnosić ich jakość. W tym celu korzystamy z narzędzi Google Analytics, CUX i Facebook Pixel. Poniżej możliwość włączenia/wyłączenia poszczególnych z nich.
  włącz/wyłącz
Google Analitics

Korzystamy z narzędzia analitycznego Google Analytics, które umożliwia zbieranie informacji na temat korzystania ze stron Portalu (wyświetlane podstrony, ścieżki nawigacji pomiędzy stronami, czas korzystania z Portalu)

CUX

Korzystamy z narzędzia analitycznego CUX, które pozwala na rejestrowanie odwiedzin na stronach Portalu.

Facebook Pixel

Korzystamy z narzędzia marketingowego Facebook Pixel, które umożliwia gromadzenie informacji na temat korzystania z Portalu w zakresie przeglądanych stron.