Naukowe środy u psychologów: czy miejsce ma osobowość?

Instytut Psychologii UMK zaprasza na pierwsze w tym roku akademickim spotkanie z cyklu "Naukowe środy u psychologów". 15 października wykład zatytułowany "Czy miejsce ma osobowość? W stronę kołowej teorii miejsc" wygłosi prof. dr hab. Maria Lewicka z Instytutu Psychologii UMK.

"Naukowe środy u psychologów" to seria krótkich wykładów, które odbywają się w Instytucie Psychologii w każdą środę o godzinie 14:00 w sali 105. Wstęp wolny.

Kołowe teorie cieszą się dużą popularnością wśród psychologów. Wśród wielu różnych teorii możemy znaleźć liczne kołowe teorie osobowości i kołowe teorie emocji. Interesującą próbą pogodzenia ze sobą kilku nurtów w badaniach osobowości jest kołowa teoria metacech osobowości sformułowana przez Jana Cieciucha i współpracowników. Inną popularną koncepcją jest kołowa teoria emocji, której rozwój i zastosowanie w badaniach środowiskowych przypisywane jest amerykańskiemu badaczowi, Jamesowi Russellowi.

W referacie prof. Maria Lewicka zaproponuje jeszcze jedną kołową teorię, integrującą obie wymienione koncepcje w postaci kołowej teorii miejsc. Pokaże, że miejsca nie tylko wyzwalają emocje, ale że można je klasyfikować poprzez kombinacje znanych pięciu wymiarów osobowości, tworzących tzw. Wielką Piątkę. Zaproponowane koło miejsc może stanowić punkt wyjścia dla bardziej systematycznych badań związków człowieka z miejscem – stosunku emocjonalnego do miejsca i poczucia dopasowania do miejsca.

udostępnij na facebook udostępnij na twitterze udostępnij na linkedin wyślij mailem wydrukuj
wszystkie wydarzenia
Na stronach internetowych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika są stosowane pliki „cookies” zgodnie z Polityką prywatności.
Ustawienia zaawansowane
Na stronach internetowych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika są stosowane pliki „cookies” zgodnie z Polityką prywatności. Stosowane przez nas ciasteczka służą wyłącznie do poprawienia funkcjonalności strony. Zbierane dane są przetwarzane w sposób zanonimizowany i służą do budowania analiz i statystyk, na podstawie których będziemy mogli dostosować sposób prezentowanych treści do ogólnych potrzeb użytkowników oraz podnosić ich jakość. W tym celu korzystamy z narzędzi Google Analytics, CUX i Facebook Pixel. Poniżej możliwość włączenia/wyłączenia poszczególnych z nich.
  włącz/wyłącz
Google Analitics

Korzystamy z narzędzia analitycznego Google Analytics, które umożliwia zbieranie informacji na temat korzystania ze stron Portalu (wyświetlane podstrony, ścieżki nawigacji pomiędzy stronami, czas korzystania z Portalu)

CUX

Korzystamy z narzędzia analitycznego CUX, które pozwala na rejestrowanie odwiedzin na stronach Portalu.

Facebook Pixel

Korzystamy z narzędzia marketingowego Facebook Pixel, które umożliwia gromadzenie informacji na temat korzystania z Portalu w zakresie przeglądanych stron.