UMK pod lupą pracowników i studentów
Znane są wyniki pomiarów satysfakcji pracowników i studentów Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Badania były prowadzone od czerwca do września tego roku.
W ankiecie dla pracowników uwzględniono trzy rodzaje pytań. W pierwszej kolejności ankietowani byli proszeni o ustosunkowanie się do podanych sformułowań, zaznaczając jedną z odpowiedzi w pięciostopniowej skali Likerta. Następnie badani udzielali odpowiedzi na pytania otwarte. W trzeciej grupie znalazło się pytanie zamknięte dotyczące jednego zagadnienia związanego z naruszaniem godności.
W badaniu wzięło udział 837 pracowników, w tym 23,9 proc. pracowników naukowo-dydaktycznych, 20,77 proc. pracowników administracji i obsługi, 13,12 proc. pracowników inżynieryjno-technicznych i 6,29 proc. pracowników bibliotecznych. W statystykach nie uwzględniono osób, które odmówiły odpowiedzi na pytanie dotyczące przynależności do konkretnej grupy pracowników. Najliczniejszą grupą biorącą udział w badaniu byli pracownicy Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych.
Wysoki poziom zadowolenia wykazali w ankiecie pracownicy Wydziały Teologicznego. Na podium znalazły się także Wydział Nauk Historycznych oraz Wydział Nauk o Zdrowiu. Pracownicy Uniwersytetu najlepiej oceniają zaangażowanie i lojalność, współpracę między jednostkami oraz wizerunek UMK.
W ankiecie dedykowanej studentom uwzględniono dwa rodzaje pytań: zamknięte, wymagające zaznaczenia odpowiedzi na skali Likerta oraz pytania otwarte.
W badaniu wzięło udział 1838 studentów, z czego najliczniejszą grupą byli studenci Wydziału Chemii. Podobnie jak wśród pracowników, największy poziom zadowolenia wskazują osoby studiujące na Wydziale Teologicznym. Na drugim miejscu znaleźli się studenci Wydziału Nauk Historycznych, a na trzecim - Wydziału Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej.
Studenci najlepiej oceniają infrastrukturę Uniwersytetu, komunikację wewnętrzną oraz infrastrukturę wydziałów.
Pełne raporty z badań można znaleźć na stronie dedykowanej jakości kształcenia.