Autorki projektu "Celuj w UMK. Box celów edukacyjnych": Urszula-Sęczyk-Bonczkowska, graficzka Anna Jaszczuk, Anna Bielawiec-Osińska z Działu Promocji i Komunikacji UMK oraz Katarzyna Jagiełka, doradczyni zawodowa w Biurze Karier UMK Z kartami graficznymi z boxa edukacyjnego siedzą od lewej: Urszula-Sęczyk-Bonczkowska, graficzka Anna Jaszczuk, Anna Bielawiec-Osińska z Działu Promocji i Komunikacji UMK oraz Katarzyna Jagiełka, doradczyni zawodowa w Biurze Karier UMK Życie kampusu

Cel osiągnięty, UMK z nagrodą

— Redakcja
udostępnij na facebook udostępnij na twitterze udostępnij na linkedin wyślij mailem wydrukuj

Projekt "Celuj w UMK. Box celów edukacyjnych", realizowany przez Dział Promocji i Komunikacji UMK we współpracy z Biurem Karier UMK, zdobył Nagrodę Specjalną Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich "PRom".

Nagrody Stowarzyszenia "PRom" przyznawane są corocznie za ponadprzeciętne osiągnięcia w obszarze komunikacji, praktyki i działań promocyjnych w sektorze polskiego szkolnictwa wyższego. Laury przyznawane są w sześciu kategoriach: Media Relations, Uczelniane media, Nagroda im. Andrzeja Sołtysiaka w kategorii nowe media, Popularyzacja nauki, Kreacja oraz Nagroda specjalna.

Na zdjęciu stoją od lewej: Bartłomiej Oleszek z boxem edukacyjnym, Katarzyna Jagiełka z kwaitami, prorektorka Joanna Kucharzewska z nagrodą PRom i Urszula Sęczyk-Bonczkowska z kwiatami
Autorom projektu "Celuj w UMK. Box celów edukacyjnych" pogratulowała prorektorka dr hab. Joanna Kucharzewska, prof. UMK
fot. Krzysztof Fabisiak

– Inspiracją stworzenia projektu była potrzeba wsparcia maturzystów w wyborze jak najlepiej dopasowanego kierunku studiów oraz nauczycieli, którzy zobowiązani są do prowadzenia zajęć z zakresu doradztwa zawodowego – tłumaczą koordynatorki projektu z Działu Promocji i Komunikacji UMK. – To próba odpowiedzi na narastające zjawisko dropoutu (porzucania studiów) z powodu wyboru niewłaściwego kierunku przez kandydata.

Projekt "Celuj w UMK. Box celów edukacyjnych" to pakiet materiałów dla wychowawcy klasy maturalnej lub szkolnego doradcy zawodowego do przeprowadzenia ciekawej lekcji wychowawczej związanej z wyborem ścieżki edukacyjnej przez młodych ludzi wkraczających w nowy etap życia. W ramach projektu powstał fizyczny box celów edukacyjnych oraz strona internetowa edubox.umk.pl z materiałami uzupełniającymi. Jego najważniejsze elementy to:

Box edukacyjny oraz dyplom i nagroda PRom
Wyróżnienie trafia do projektu, który szczególnie poruszył kapitułę – swoją aktualnością, użytecznością i głębokim zrozumieniem potrzeb młodych ludzi
fot. Andrzej Romański

– Boxy są bezpłatnie dystrybuowane podczas dni otwartych, targów edukacyjnych, spotkań i konferencji z nauczycielami oraz doradcami zawodowymi – tłumaczą koordynatorki. – Można też zamówić wysyłkę na stronie projektu. Od września do grudnia 2024 r. wydaliśmy 240 boxów (zawierających 12185 kart dla uczniów) do 109 miejscowości w całej Polsce. Test predyspozycji online do końca lutego 2025 r. wypełniło 944 respondentów.

Nagrody Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich "PRom" zostały wręczone 7 kwietnia podczas XXXVII konferencji Stowarzyszenia, której współorganizatorem był Uniwersytet Łódzki.
fot. Uniwersytet Łódzki

Kapituła konkursu, w której skład weszło kilkanaścioro ekspertów i ekspertek z zakresu marketingu i PR, doceniła przemyślaną koncepcję, wysoką jakość wykonania, a także zasięg projektu – To projekt, który nie tylko promuje uczelnię, ale przede wszystkim daje realne wsparcie uczniom i nauczycielom w procesie podejmowania jednej z najważniejszych decyzji życiowych – wyboru kierunku studiów – zaznaczyli eksperci z branży PR, marketingu i szkolnictwa wyższego w uzasadnieniu werdyktu. To przykład promocji, która ma głęboki sens i cel. Wyróżnienie trafia do projektu, który szczególnie poruszył kapitułę – swoją aktualnością, użytecznością i głębokim zrozumieniem potrzeb młodych ludzi.

Nagrody Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich "PRom" zostały wręczone 7 kwietnia podczas XXXVII konferencji Stowarzyszenia, której współorganizatorem był Uniwersytet Łódzki.

Lista wszystkich laureatów

Autorki projektu "Celuj w UMK. Box celów edukacyjnych":

Pomysł, koordynacja, materiały, strona internetowa: Anna Bielawiec-Osińska i Urszula Sęczyk-Bonczkowska, Dział Promocji i Komunikacji UMK, Sekcja Promocyjna; konspekt zajęć, ćwiczenia, testy: Katarzyna Jagiełka, doradczyni zawodowa w Biurze Karier UMK.

Współpraca:

Testy online: Krystian Koszołko, doradca zawodowy w Biurze Karier UMK
Grafika: Nikodem Pręgowski, Wydział Sztuk Pięknych UMK i Anna Jaszczuk, Dział Promocji i Komunikacji UMK, Sekcja Kreatywna
Sesja zdjęciowa: Andrzej Romański, Dział Promocji i Komunikacji UMK, Sekcja Kreatywna
Korekta językowa: Magdalena Janowska, Dział Promocji i Komunikacji UMK, Sekcja Redakcyjna

Zasady udostępniania treści
udostępnij na facebook udostępnij na twitterze udostępnij na linkedin wyślij mailem wydrukuj

Powiązane artykuły

Dzień na UMK. Przedsmak studiowania

Artykuł zawiera galerię Artykuł zawiera film

Otwieramy drzwi do wirtualnego kampusu

Artykuł zawiera film

Wirtualne miasteczko UMK na podium

Artykuł zawiera film

Portal UMK w komunikacyjnej czołówce


Na stronach internetowych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika są stosowane pliki „cookies” zgodnie z Polityką prywatności.
Ustawienia zaawansowane
Na stronach internetowych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika są stosowane pliki „cookies” zgodnie z Polityką prywatności. Stosowane przez nas ciasteczka służą wyłącznie do poprawienia funkcjonalności strony. Zbierane dane są przetwarzane w sposób zanonimizowany i służą do budowania analiz i statystyk, na podstawie których będziemy mogli dostosować sposób prezentowanych treści do ogólnych potrzeb użytkowników oraz podnosić ich jakość. W tym celu korzystamy z narzędzi Google Analytics, CUX i Facebook Pixel. Poniżej możliwość włączenia/wyłączenia poszczególnych z nich.
  włącz/wyłącz
Google Analitics

Korzystamy z narzędzia analitycznego Google Analytics, które umożliwia zbieranie informacji na temat korzystania ze stron Portalu (wyświetlane podstrony, ścieżki nawigacji pomiędzy stronami, czas korzystania z Portalu)

CUX

Korzystamy z narzędzia analitycznego CUX, które pozwala na rejestrowanie odwiedzin na stronach Portalu.

Facebook Pixel

Korzystamy z narzędzia marketingowego Facebook Pixel, które umożliwia gromadzenie informacji na temat korzystania z Portalu w zakresie przeglądanych stron.