Prof. dr hab. Przemysław Nehring prezentuje przed zebranymi założenia dotyczące obecności UMK w YUFE Życie kampusu

Dla lepszego modelu Uniwersytetu Europejskiego

— Redakcja
udostępnij na facebook udostępnij na twitterze udostępnij na linkedin wyślij mailem wydrukuj

Wymiana doświadczeń w budowaniu i testowaniu modelu Uniwersytetu Europejskiego była celem spotkania przedstawicieli konsorcjum EPICUR z zespołem YUFE, które odbyło się na UMK.

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu od 2019 r. należy do konsorcjum EPICUR (European Partnership for an Innovative Campus Unifying Regions). To jedno z 11 konsorcjów uniwersytetów europejskich, w których uczestniczą polskie uczelnie. W skład sojuszu EPICUR poza UAM wchodzą także: Uniwersytet Strasburski (Francja) jako lider projektu, Uniwersytet w Amsterdamie (Holandia), Uniwersytet Albrechta-Ludwika we Fryburgu (Niemcy), Instytut Technologii w Karlsruhe (Niemcy), Uniwersytet Górnej Alzacji (Francja), Uniwersytet Przyrodniczy w Wiedniu (Austria) oraz Uniwersytet Arystotelesa w Salonikach (Grecja).

Konsorcjum EPICUR, podobnie jak YUFE, zobowiązało się, by w ciągu trzech lat zbudować i  przetestować model Uniwersytetu Europejskiego w ramach konkursu zorganizowanego przez Komisję Europejską. Cele tej inicjatywy to m.in.: zwiększenie mobilności studentów i  pracowników, podnoszenie jakości edukacji oraz konkurencyjności europejskiego szkolnictwa wyższego, a także promocja europejskich wartości.

Dr hab. Rafał Witkowski, prof. UAM, prorektor ds. współpracy międzynarodowej
Dr hab. Rafał Witkowski, prof. UAM, prorektor ds. współpracy międzynarodowej
fot. Andrzej Romański

Spotkanie, w którym uczestniczyli m.in. dr hab. Rafał Witkowski, prof. UAM, prorektor ds. współpracy międzynarodowej (autor aplikacji konkursowej i reprezentant UAM w  konsorcjum EPICUR), oraz Karolina Choczaj i Dominika Dąbrowska z biura projektu EPICUR, było okazją do wymiany dobrych praktyk w budowaniu i testowaniu modelu Uniwersytetu Europejskiego, podzielenia się spostrzeżeniami i refleksjami dotyczących tej inicjatywy oraz wzmocnienie kontaktów między uczelniami. - Przed naszymi konsorcjami stoi wiele wspólnych problemów, wiele wspólnych pytań – zauważył prof. Witkowski.

Prof. dr hab. Przemysław Nehring, prorektor UMK ds. kształcenia podkreślił natomiast, że YUFE jest dla Uniwersytetu czymś znacznie więcej niż projektem: – To inicjatywa, z której wszyscy możemy korzystać. Wyróżnia nas chęć działania na rzecz miasta oraz zaangażowanie studentów w pracę na rzecz mieszkanek i mieszkańców, zgodnie z myślą, że "uniwersytet zmienia świat, zmienia społeczeństwo."

Zasady udostępniania treści
udostępnij na facebook udostępnij na twitterze udostępnij na linkedin wyślij mailem wydrukuj

Powiązane artykuły

Powraca YUFE Academy

Artykuł zawiera film

Nabór do YUFE Student Journey wciąż trwa!

Artykuł zawiera film

YUFE Life Sciences – perspektywy współpracy

Artykuł zawiera galerię

Poradnie Studenckie podsumowują i planują

Artykuł zawiera film

Na stronach internetowych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika są stosowane pliki „cookies” zgodnie z Polityką prywatności.
Ustawienia zaawansowane
Na stronach internetowych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika są stosowane pliki „cookies” zgodnie z Polityką prywatności. Stosowane przez nas ciasteczka służą wyłącznie do poprawienia funkcjonalności strony. Zbierane dane są przetwarzane w sposób zanonimizowany i służą do budowania analiz i statystyk, na podstawie których będziemy mogli dostosować sposób prezentowanych treści do ogólnych potrzeb użytkowników oraz podnosić ich jakość. W tym celu korzystamy z narzędzi Google Analytics, CUX i Facebook Pixel. Poniżej możliwość włączenia/wyłączenia poszczególnych z nich.
  włącz/wyłącz
Google Analitics

Korzystamy z narzędzia analitycznego Google Analytics, które umożliwia zbieranie informacji na temat korzystania ze stron Portalu (wyświetlane podstrony, ścieżki nawigacji pomiędzy stronami, czas korzystania z Portalu)

CUX

Korzystamy z narzędzia analitycznego CUX, które pozwala na rejestrowanie odwiedzin na stronach Portalu.

Facebook Pixel

Korzystamy z narzędzia marketingowego Facebook Pixel, które umożliwia gromadzenie informacji na temat korzystania z Portalu w zakresie przeglądanych stron.