Na środku fotografii wyświetlona jest prezentacja, na której widać napis 9 poradni. Po prawej stronie stoi kobieta, która trzyma w rękach mikrofon. Po lewej stronie widać trzy postaci, które siedzą tyłem do obiektywu. W pomieszczeniu jest ciemno. Życie kampusu

Poradnie Studenckie podsumowują i planują

— Redakcja
udostępnij na facebook udostępnij na twitterze udostępnij na linkedin wyślij mailem wydrukuj
fot. Anna Bielawiec-Osińska

24 czerwca odbyło się podsumowanie pilotażowej fazy działania Poradni Studenckich UMK. To - jak dotąd - największa sieć poradnictwa funkcjonująca w konsorcjum YUFE.

Zespół YUFE in our Cities na UMK zaprosił koordynatorki i koordynatorów wydziałowych Poradni do klubu "Od Nowa", by po roku wirtualnej, intensywnej współpracy porozmawiać o jej efektach i możliwościach rozszerzenia działalności. W spotkaniu uczestniczył prorektor ds. kształcenia prof. dr hab. Przemysław Nehring, dyrektor wykonawczy YUFE na UMK.

Wciąż za mało robimy dla dobra wspólnego. A jest to niezmiernie ważne dla budowania wspólnoty. Poradnie to właśnie wspaniały przykład bezinteresownej pracy dla wspólnego dobra. Serdecznie Państwu za to dziękuję – powiedział podczas spotkania prorektor.

W ramach Poradni Studenckich studenci pod opieką swoich wykładowców odpowiadają na pytania mieszkańców. Porady udzielane są bezpłatnie. Studenci przygotowują też materiały, które można znaleźć na stronie internetowej poradnie.umk.pl. W pilotażowej fazie działania poradni – od końca marca do końca czerwca – największym zainteresowaniem cieszyły się porady prawne oraz te dotyczące zdrowia oraz gospodarowania wodą. Pytania można zadawać za pomocą formularza na stronie Poradni.

Obecnie na UMK działa łącznie dziewięć Poradni Studenckich: w zakresie prawa, zdrowia, archiwistyki, dydaktyki, projektowania murali, gospodarowania wodą oraz doradztwa rodzinnego, wychowawczego i socjalnego. Ostatnio dołączyły do sieci Poradnia Logistyki i Poradnia dla Równości.

– Jesienią ruszamy z kampanią promocyjną zarówno w mieście, jak i na uczelni. Chcielibyśmy zachęcić studentów do zaangażowania się w taką działalność, a naukowców i dydaktyków do tego, by wsparli nas swoją wiedzą i doświadczeniem – mówi Katarzyna Fus, liderka zespołu YUFE in our Cities na UMK. – Nasz Uniwersytet ma ogromne zasoby, które warto uruchamiać i pokazywać na zewnątrz. Jako zespół YUFE in our Cities jesteśmy otwarci, gotowi do poszerzania działalności Poradni i mamy nadzieję, że tą inicjatywą zainspirujemy społeczność akademicką do działania na rzecz mieszkańców miasta i całego regionu.

W spotkaniu uczestniczyli także dr Marta Podhorecka i mgr Jakub Husejko (Poradnia Zdrowia, w ramach której działa osiem poradni specjalistycznych), dr hab. Dorota Siemieniecka, prof. UMK i dr hab. Wioletta Kwiatkowska, prof. UMK (Poradnia Dydaktyki), dr hab. Katarzyna Więckowska, prof. UMK i mgr Michał Bomastyk (Poradnia dla Równości), mgr Iwona Wasielewska-Marszałkowska (Poradnia Logistyki), dr hab. Iwona Szpak-Pawłowska, prof. UMK (Poradnia Projektowa), dr Katarzyna Kubiak-Wójcicka (Poradnia Wodna), dr hab. Tomasz Oczkowski, prof. UMK (Poradnia Prawna).

Na uczelniach partnerskich YUFE do tej pory powstały następujące poradnie typu Help Desk:

  1. Uniwersytet w Essex:
  1. Uniwersytet Cypryjski:
  1. Uniwersytet Karola III w Madrycie:
Zasady udostępniania treści
udostępnij na facebook udostępnij na twitterze udostępnij na linkedin wyślij mailem wydrukuj

Powiązane artykuły

UMK, w czym możemy pomóc?

YUFE dla rozwoju kariery


YUFE również po polsku!

Dzień YUFE na UMK

Artykuł zawiera galerię Artykuł zawiera film

Na stronach internetowych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika są stosowane pliki „cookies” zgodnie z Polityką prywatności.
Ustawienia zaawansowane
Na stronach internetowych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika są stosowane pliki „cookies” zgodnie z Polityką prywatności. Stosowane przez nas ciasteczka służą wyłącznie do poprawienia funkcjonalności strony. Zbierane dane są przetwarzane w sposób zanonimizowany i służą do budowania analiz i statystyk, na podstawie których będziemy mogli dostosować sposób prezentowanych treści do ogólnych potrzeb użytkowników oraz podnosić ich jakość. W tym celu korzystamy z narzędzi Google Analytics, CUX i Facebook Pixel. Poniżej możliwość włączenia/wyłączenia poszczególnych z nich.
  włącz/wyłącz
Google Analitics

Korzystamy z narzędzia analitycznego Google Analytics, które umożliwia zbieranie informacji na temat korzystania ze stron Portalu (wyświetlane podstrony, ścieżki nawigacji pomiędzy stronami, czas korzystania z Portalu)

CUX

Korzystamy z narzędzia analitycznego CUX, które pozwala na rejestrowanie odwiedzin na stronach Portalu.

Facebook Pixel

Korzystamy z narzędzia marketingowego Facebook Pixel, które umożliwia gromadzenie informacji na temat korzystania z Portalu w zakresie przeglądanych stron.