Każda osoba studiująca na UMK otrzymała na swoje studenckie konto pocztowe link do kwestionariusza badania satysfakcji Czworo uśmiechniętych studentów przed budynkiem z czerwonej cegły Życie kampusu

Jak Wam się studiuje? Trwają badania satysfakcji i ocena zajęć

— Redakcja
udostępnij na facebook udostępnij na twitterze udostępnij na linkedin wyślij mailem wydrukuj

Do 30 września trwają badanie satysfakcji studentów na UMK oraz ocena zajęć dydaktycznych. Wyniki anonimowych ankiet pomogą w doskonaleniu funkcjonowania Uniwersytetu w kontekście jakości kształcenia i organizacji pracy.

Od 5 maja 2025 r. na UMK trwa badanie satysfakcji studentów. Jego celem jest ocena poziomu zadowolenia osób studiujących z infrastruktury, administracji, komunikacji wewnętrznej, programu studiów i zajęć dydaktycznych oraz satysfakcji ogólnej, a następnie wykorzystywanie wyników do poprawy funkcjonowania Uniwersytetu, zwłaszcza w obszarach najczęściej wskazywanych przez ankietowanych. Jak wziąć udział w badaniu? Każda osoba studiująca na UMK otrzymała link do ankiety na studenckie konto pocztowe. Badanie jest anonimowe, a wypełnienie kwestionariusza nie powinno zająć więcej niż 10 minut.

Badanie jest prowadzone na podstawie zarządzenia nr 211 Rektora UMK z dnia 24 października 2023 r.

6 czerwca natomiast zostały otwarte w systemie USOS kwestionariusze oceny zajęć dydaktycznych, prowadzonych w semestrze letnim i w całym roku akademickim 2024/2025. Wypełnienie formularza oceny pojedynczych zajęć zajmuje zaledwie kilka minut. Dzięki odpowiedziom osób studiujących i opiniom wyrażonym za pośrednictwem ankiety wykładowcy mogą ulepszać swoją pracę, zaś władze uczelni i wydziałów udoskonalać proces kształcenia, a także docenić najlepszych nauczycieli.

Kwestionariusz pozawala zamieszczać dodatkowe komentarze dotyczące zajęć, a osoba studiująca może zdecydować, czy komentarz będzie ukryty, czy widoczny dla wykładowcy. Ukryte komentarze są kierowany bezpośrednio do dziekanów wydziałów i rektora, dlatego zleca się rozważne korzystanie z tej opcji i używanie jej w uzasadnionych sytuacjach, np. gdy nie jest dostępna inna forma komunikowania problemów.

Uczestnictwo w badaniu polega na wypełnieniu kwestionariusza dostępnego po zalogowaniu w systemie USOS lub w aplikacji Mobilny USOS UMK.

Kwestionariusze oceny zajęć dydaktycznych, podobnie jak badanie satysfakcji studentów, pozostaną otwarte do 30 września 2025 r.

Szczegółowe informacje na temat Wewnętrznego Systemu Zapewniania Jakości Kształcenia i Organizacji Pracy Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu dostępne są na stronie jakosc.umk.pl.

Zasady udostępniania treści
udostępnij na facebook udostępnij na twitterze udostępnij na linkedin wyślij mailem wydrukuj

Powiązane artykuły

Ku poprawie jakości

Ocena zajęć dydaktycznych


Podwójnie doskonałe kształcenie

Jakościowe podsumowanie


Na stronach internetowych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika są stosowane pliki „cookies” zgodnie z Polityką prywatności.
Ustawienia zaawansowane
Na stronach internetowych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika są stosowane pliki „cookies” zgodnie z Polityką prywatności. Stosowane przez nas ciasteczka służą wyłącznie do poprawienia funkcjonalności strony. Zbierane dane są przetwarzane w sposób zanonimizowany i służą do budowania analiz i statystyk, na podstawie których będziemy mogli dostosować sposób prezentowanych treści do ogólnych potrzeb użytkowników oraz podnosić ich jakość. W tym celu korzystamy z narzędzi Google Analytics, CUX i Facebook Pixel. Poniżej możliwość włączenia/wyłączenia poszczególnych z nich.
  włącz/wyłącz
Google Analitics

Korzystamy z narzędzia analitycznego Google Analytics, które umożliwia zbieranie informacji na temat korzystania ze stron Portalu (wyświetlane podstrony, ścieżki nawigacji pomiędzy stronami, czas korzystania z Portalu)

CUX

Korzystamy z narzędzia analitycznego CUX, które pozwala na rejestrowanie odwiedzin na stronach Portalu.

Facebook Pixel

Korzystamy z narzędzia marketingowego Facebook Pixel, które umożliwia gromadzenie informacji na temat korzystania z Portalu w zakresie przeglądanych stron.