Spośród 14 drużyn, które brały udział w konkursie, najlepsi okazali się studenci i studentki z Collegium Medicum Zdjęcie grupowe uczestników i opiekunów grupy z Collegium Medicum Nauki przyrodnicze

Medyczna drużyna CM na podium

— Redakcja
udostępnij na facebook udostępnij na twitterze udostępnij na linkedin wyślij mailem wydrukuj

Studenci Collegium Medicum Uniwersytetu Mikołaja Kopernika zdobyli pierwsze miejsce w Ogólnopolskim Konkursie Symulacji Medycznej SimChallenge 2025 organizowanym przez Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach. Konkurs zgromadził najlepsze zespoły z całej Polski.

SimChallenge to ogólnopolskie zawody symulacji medycznej. Podczas wydarzenia zespoły złożone ze studentek i studentów kierunków medycznych mierzą się z różnymi scenariuszami zadań, od których zależy ludzkie życie.

Zwycięska drużyna, którą tworzyli Martyna Jankowska, Łukasz Pawlak i Agata Majcherczak (kierunek lekarski, VI rok), Dmytro Nikolaichuk (pielęgniarstwo, II rok) oraz Michał Przybysz (ratownictwo medyczne, III rok), pod okiem mgr Karoliny Pakuły intensywnie przygotowywała się do rywalizacji przez pół roku. Studenci zgłębiali tajniki medycyny ratunkowej, pediatrii, ginekologii i położnictwa, neonatologii, chorób wewnętrznych, anestezjologii oraz chirurgii. Istotnym elementem była także nauka interpretacji badań z zakresu radiologii.

Podczas zawodów uczestnicy zmierzyli się z siedmioma specjalistycznymi stacjami, które symulowały realne sytuacje kliniczne. Zadania wymagały zarówno wiedzy teoretycznej, jak i umiejętności praktycznych, szybkiego podejmowania decyzji i pracy zespołowej pod presją czasu. Do najtrudniejszych wyzwań należało m.in. przekazywanie pacjentom złych wiadomości, przeprowadzenie segregacji poszkodowanych w warunkach polowych, podjęcie odpowiednich działań po porodzie bliźniaczym i podjęcie leczenia ostrych stanów kardiologicznych.

Kluczowym aspektem przygotowania studentów w konkursie była możliwość zdobycia doświadczenia w bezpiecznym i kontrolowanym środowisku w Centrum Symulacji Medycznych. Umiejętności i wiedza zdobywane tą metodą to kluczowy element w nowoczesnym procesie kształcenia przyszłych lekarzy, ponieważ bezpośrednio przekłada się na poprawę jakości opieki nad pacjentami w przyszłości. 

W konkursie wzięło udział 14 drużyn. Drugie miejsce w konkursie zajęła drużyna z Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego. Na trzecim miejscu podium uplasował się zespół Uniwersytetu Medycznego w Łodzi.

Zasady udostępniania treści
udostępnij na facebook udostępnij na twitterze udostępnij na linkedin wyślij mailem wydrukuj

Powiązane artykuły

Miliony na rozwój Collegium Medicum

UMK buduje nowoczesne centrum stomatologii

Artykuł zawiera galerię

Patent UE dla innowacji z CM UMK

Pediatria w centrum


Na stronach internetowych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika są stosowane pliki „cookies” zgodnie z Polityką prywatności.
Ustawienia zaawansowane
Na stronach internetowych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika są stosowane pliki „cookies” zgodnie z Polityką prywatności. Stosowane przez nas ciasteczka służą wyłącznie do poprawienia funkcjonalności strony. Zbierane dane są przetwarzane w sposób zanonimizowany i służą do budowania analiz i statystyk, na podstawie których będziemy mogli dostosować sposób prezentowanych treści do ogólnych potrzeb użytkowników oraz podnosić ich jakość. W tym celu korzystamy z narzędzi Google Analytics, CUX i Facebook Pixel. Poniżej możliwość włączenia/wyłączenia poszczególnych z nich.
  włącz/wyłącz
Google Analitics

Korzystamy z narzędzia analitycznego Google Analytics, które umożliwia zbieranie informacji na temat korzystania ze stron Portalu (wyświetlane podstrony, ścieżki nawigacji pomiędzy stronami, czas korzystania z Portalu)

CUX

Korzystamy z narzędzia analitycznego CUX, które pozwala na rejestrowanie odwiedzin na stronach Portalu.

Facebook Pixel

Korzystamy z narzędzia marketingowego Facebook Pixel, które umożliwia gromadzenie informacji na temat korzystania z Portalu w zakresie przeglądanych stron.