Powstaje program promocji UMK
Promocja marki UMK, efektywna współpraca z zewnętrznymi grupami interesariuszy i rozwój kanałów wielokierunkowej komunikacji to część zagadnień, które znajdą się w strategii marketingowej Uniwersytetu. Pracę nad dokumentem rozpoczął nowo powołany zespół.
Program komunikacji marki i wizerunku UMK będzie służyć realizacji zapisów zawartych w celach "Relacje" i "Ludzie", sformułowanych w Strategii Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu na lata 2021-2026.
- Tworząc strategię komunikacji marki naszego Uniwersytetu łączymy kilka działań kluczowych, takich jak opracowanie polityki relacji z interesariuszami zewnętrznymi, wdrożenie programu promocji wizerunku czy udoskonalenie wielokierunkowej komunikacji wewnętrznej - zaznacza prof. dr hab. Włodzimierz Jaskólski, prorektor UMK ds. współpracy z otoczeniem społecznym i gospodarczym. - Budowanie marki to niełatwy proces, musimy najpierw zdefiniować jej unikalne wyróżniki, precyzyjnie określić grupy docelowe, wybrać odpowiednie narzędzia i stworzyć plan konkretnych działań komunikacyjnych. Będzie to pierwszy taki program w dziejach UMK.
Za przygotowanie programu odpowiada zespół wykonawczy dr. Łukasza Wojtkowskiego z Katedry Komunikacji, Mediów i Dziennikarstwa Wydziału Filozofii i Nauk Społecznych i Centrum Przedsiębiorczości Akademickiej i Transferu Technologii. Tworzą go Beatriz Pongelupe (stała współpracowniczka UMK), Olga Wadowska (WFiNS), Viktoriia Kramnychna (Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania) oraz Michał Ulidis (agencja Publicon).
Pierwszym z zadań zespołu wykonawczego będzie badanie postrzegania marki Uniwersytetu wśród kluczowych grup społeczności uniwersyteckiej. Ankiety obejmą reprezentatywną liczbę przedstawicieli władz uczelni, pracowników i pracowniczek UMK oraz studentów i studentek. W oparciu o zgromadzone dane ilościowe, zespół jeszcze w tym roku opracuje strategię komunikacji marki UMK.
Ważnym ogniwem w całym procesie będzie zespół Działu Promocji i Komunikacji UMK, który będzie odpowiedzialny za wdrażanie strategii i dostosowanie komunikacji Uniwersytetu do zawartych w niej założeń. Na każdym etapie pracom będzie towarzyszyć wsparcie eksperta spoza UMK (Publicon), co zapewni uwzględnienie szerszej, zewnętrznej perspektywy.
W pracach związanych z tworzeniem strategii marketingowej uczestniczą specjalistki i specjaliści m.in. z zakresu komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, współpracy z biznesem i mediów społecznościowych: Aleksandra Jarocka (Wydział Filozofii i Nauk Społecznych), Mariusz Lewandowski (Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania), dr Łukasz Wojtkowski (Katedra Komunikacji, Mediów i Dziennikarstwa Wydziału Filozofii i Nauk Społecznych i Centrum Przedsiębiorczości Akademickiej i Transferu Technologii), Przemysław Skoczylas (kierownik marketingu firmy z sektora MŚP), Anna Kuczborska (Sekcja Promocyjna DPK), Liliana Radkiewicz (Sekcja Redakcyjna DPK), Kinga Nemere-Czachowska (Program "Absolwent UMK"), Małgorzata Gimińska (Wydział Nauk Historycznych) i Magdalena Kalińska (pełnomocniczka ds. bezpieczeństwa studentów i doktorantów). Koordynacją prac zespołu zajmują się dr Bartłomiej Oleszek (kierownik DPK) i Magdalena Szwajda (Sekcja Promocyjna DPK).