Nowy billboard Galerii Rusz pojawił się przy skrzyżowaniu ulic Gagarina i Reja Nauki społeczne

Wykłady z psychologii na billboardach

— Redakcja
udostępnij na facebook udostępnij na twitterze udostępnij na linkedin wyślij mailem wydrukuj

Instytut Psychologii UMK i toruńska Galeria Rusz zainicjowali wspólny projekt miejskiej sztuki refleksyjnej. Dzięki niemu w sąsiedztwie miasteczka uniwersyteckiego stanął billboard z zachęcającym do przemyśleń przesłaniem.

Z inicjatywy prof. dr hab. Marii Lewickiej i dr Joanny Dreszer z Instytutu Psychologii w sąsiedztwie kampusu UMK stanął kolejny billboard prezentujący refleksyjną twórczość Joanny Górskiej i Rafała Góralskiego z Galerii Rusz, absolwentów naszego Uniwersytetu, artystów o ponad 20-letnim stażu w dziedzinie sztuki publicznej.

Na billboardzie w nowej lokalizacji, na skrzyżowaniu ulic Gagarina i Reja, zobaczymy treści mocno zanurzona w sferze psychologicznej, w sferze egzystencjalnego doświadczania współczesności
fot. Andrzej Romański

Billboard, który zwykle używany jest jako nośnik przeznaczony do ekspozycji komercyjnych reklam, Galerii Rusz służy do prezentacji sztuki. Ideą projektu jest połączenie sztuki i nauki oraz zamiana przestrzeni publicznej w prawdziwą przestrzeń komunikacji i przemiany, otwartą na ludzi, interpretacje i pogłębioną refleksję. To także próba połączenia środowiska uniwersytetu ze społecznością miasta za pomocą sztuki.

Na billboardzie w nowej lokalizacji, na skrzyżowaniu ulic Gagarina i Reja, zobaczymy treści mocno zanurzone w sferze psychologicznej, w sferze egzystencjalnego doświadczania współczesności. Plakaty będą koncentrować się wokół życia jednostek i społeczności w skomplikowanym, mało przewidywalnym środowisku miejskim. Będą mówiły zarówno o wyzwaniach i szansach, jak i zagrożeniach, które się z tym wiążą. Opiekę naukową nad projektem sprawuje jedna z pomysłodawczyń - dr Joanna Dreszer z Instytutu Psychologii UMK.

Prof. Maria Lewicka zdradza, że w swojej pracy dydaktycznej zdarzało jej się nawiązywać do twórczości Joanny Górskiej i Rafała Góralskiego: -  Na wykładzie ze "Wstępu do psychologii" (temat: Emocje) wykorzystywałam billboard ilustrujący bardzo dobrze teorię "Afekt jako informacja" [zdjęcie poniżej - przyp. red.].  W skrócie:  kiedy nie wiemy, co jest źródłem naszych emocji, traktujemy je jako obiektywne informacje o naturze świata. Takich ukrytych teorii psychologicznych w pracach Galerii Rusz jest mnóstwo.

Jeden z billboardów Galerii Rusz, w którym odnaleźć można ilustrację teorii psychologicznych
fot. Galeria Rusz
Zasady udostępniania treści
udostępnij na facebook udostępnij na twitterze udostępnij na linkedin wyślij mailem wydrukuj

Powiązane artykuły

Kierunek: wsparcie i rozwój

Nowy dom toruńskiej psychologii

Artykuł zawiera galerię Artykuł zawiera film

Tegoroczne hity rekrutacji

Zielone kłamstwa narodowych narcyzów

Artykuł zawiera film Artykuł zawiera podcast

Na stronach internetowych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika są stosowane pliki „cookies” zgodnie z Polityką prywatności.
Ustawienia zaawansowane
Na stronach internetowych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika są stosowane pliki „cookies” zgodnie z Polityką prywatności. Stosowane przez nas ciasteczka służą wyłącznie do poprawienia funkcjonalności strony. Zbierane dane są przetwarzane w sposób zanonimizowany i służą do budowania analiz i statystyk, na podstawie których będziemy mogli dostosować sposób prezentowanych treści do ogólnych potrzeb użytkowników oraz podnosić ich jakość. W tym celu korzystamy z narzędzi Google Analytics, CUX i Facebook Pixel. Poniżej możliwość włączenia/wyłączenia poszczególnych z nich.
  włącz/wyłącz
Google Analitics

Korzystamy z narzędzia analitycznego Google Analytics, które umożliwia zbieranie informacji na temat korzystania ze stron Portalu (wyświetlane podstrony, ścieżki nawigacji pomiędzy stronami, czas korzystania z Portalu)

CUX

Korzystamy z narzędzia analitycznego CUX, które pozwala na rejestrowanie odwiedzin na stronach Portalu.

Facebook Pixel

Korzystamy z narzędzia marketingowego Facebook Pixel, które umożliwia gromadzenie informacji na temat korzystania z Portalu w zakresie przeglądanych stron.