Dr Marlena Krohn, prezes Startova.pl Życie kampusu

Wystartuj z biznesem

— Redakcja
udostępnij na facebook udostępnij na twitterze udostępnij na linkedin wyślij mailem wydrukuj

Na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu powstała spółka celowa Startova.pl, której zadaniem jest komercjalizowanie wiedzy oraz wypracowywanie form współpracy między nauką a biznesem.

Współpraca środowiska naukowego z przedsiębiorcami nie tylko sprzyja rozwojowi i zwiększeniu innowacyjności przedsiębiorstw, ale także prowadzi do powstawania nowych rozwiązań naukowych. Jednym z zadań Startova.pl sp. z o.o., która działała wcześniej pod szyldem Centrum Transferu Technologii UMK, jest ułatwianie dialogu między naukowcami a przedsiębiorstwami oraz pomiędzy jednostkami naukowymi UMK. Jej aktywność ma sprzyjać zwiększeniu liczby projektów interdyscyplinarnych realizowanych przez pracowników naukowych we współpracy z przedsiębiorstwami.

Pracownicy spółki będą również pomagali w określaniu potencjału komercjalizacyjnego projektów badawczych prowadzonych przez toruńskich i bydgoskich naukowców. Zarządzając własnością intelektualną uczelni, umożliwiają przedsiębiorcom korzystanie z bogatego dorobku naukowo-badawczego środowiska akademickiego. Startova.pl swoją ofertę kieruje także do małych, średnich i dużych przedsiębiorców, którzy chcą wspomóc swój biznes poprzez skorzystanie z najnowszych osiągnięć naukowych i wprowadzenie do własnej działalności innowacyjnych rozwiązań.

- Profesorowie, doktorzy, doktoranci i studenci, którzy chcą skomercjalizować wyniki swoich badań naukowych oraz rozpocząć swoją przygodę z biznesem, mogą liczyć na pomoc oraz współpracę z Startova.pl – mówi dr Marlena Krohn, prezes spółki. – Zapewniamy odpowiednie wsparcie i kontakty z przedsiębiorcami chętnymi do skorzystania z ich dorobku badawczego. Wspólnie z naukowcami i przedsiębiorcami zakładamy spółki spin-off, łączące innowacyjność naukową z biznesowym profesjonalizmem. Pomagamy na każdym etapie prowadzenia przedsiębiorstwa akademickiego – od jego powołania, przez zarządzanie jego procesami rozwoju, działalności badawczo-rozwojowej, po promowanie na rynku jego osiągnięć. Naszym spółkom oferujemy siedzibę, a także zapewniamy wsparcie prawno-księgowe. Dodatkowo organizujemy praktyki dla studentów naszego Uniwersytetu, którzy chcą wykorzystać swoją wiedzę w praktyce oraz zdobyć doświadczenie. 

Osoby zainteresowane współpracą oraz działalnością Startova.pl mogą kontaktować się ze spółką, pisząc na adres prezes@startova.pl, marketing@startova.pl lub dzwoniąc pod numer telefonu +48 56 611 20 87.

Do tej pory przy Uniwersytecie Mikołaja Kopernika powstało ponad 30 spółek spin-off. To najlepszy wynik w Polsce. Centrum Transferu Technologii UMK, z którego wykształciła się Startova.pl, ma na koncie również 17 zrealizowanych projektów unijnych oraz takie osiągnięcia jak m.in. wprowadzenie na szerszy rynek produktów Bacto-Tech sp. z o.o. pod markami dystrybutorów, ugruntowanie wysokiej pozycji Open Link sp. z o.o. na rynku dronów, sukces eksperymentu medycznego implantów z nanopowłoką nowej generacji Nano-implant sp. z o.o. oraz wydanie przez Neurodio sp. z o.o. gry "Numbala" na światowych rynkach. Spółka współpracuje m.in. z Siecią Badawczą Łukasiewicz, Centrum Przedsiębiorczości Akademickiej i Transferu Technologii, Lech Consulting, Case Consulting.

Zasady udostępniania treści
udostępnij na facebook udostępnij na twitterze udostępnij na linkedin wyślij mailem wydrukuj

Powiązane artykuły

Wspólnie dla energii przyszłości

Artykuł zawiera galerię Artykuł zawiera film

W stronę komercjalizacji


Nauka po Horyzont

Molekuły u fryzjera


Na stronach internetowych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika są stosowane pliki „cookies” zgodnie z Polityką prywatności.
Ustawienia zaawansowane
Na stronach internetowych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika są stosowane pliki „cookies” zgodnie z Polityką prywatności. Stosowane przez nas ciasteczka służą wyłącznie do poprawienia funkcjonalności strony. Zbierane dane są przetwarzane w sposób zanonimizowany i służą do budowania analiz i statystyk, na podstawie których będziemy mogli dostosować sposób prezentowanych treści do ogólnych potrzeb użytkowników oraz podnosić ich jakość. W tym celu korzystamy z narzędzi Google Analytics, CUX i Facebook Pixel. Poniżej możliwość włączenia/wyłączenia poszczególnych z nich.
  włącz/wyłącz
Google Analitics

Korzystamy z narzędzia analitycznego Google Analytics, które umożliwia zbieranie informacji na temat korzystania ze stron Portalu (wyświetlane podstrony, ścieżki nawigacji pomiędzy stronami, czas korzystania z Portalu)

CUX

Korzystamy z narzędzia analitycznego CUX, które pozwala na rejestrowanie odwiedzin na stronach Portalu.

Facebook Pixel

Korzystamy z narzędzia marketingowego Facebook Pixel, które umożliwia gromadzenie informacji na temat korzystania z Portalu w zakresie przeglądanych stron.