Campus life

Międzynarodowy kampus UMK

— Redakcja
share on twitter share on facebook share on linkedin send by email print

Około 400 studentów zagranicznych z blisko 40 krajów 1 października rozpocznie studia na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Z myślą o nich Dział Międzynarodowych Partnerstw i Mobilności Edukacyjnej oraz Dział Rekrutacji i Spraw Studenckich przygotowały Tydzień Orientacyjny (tzw. Orientation Week).

W tym roku wydarzenie odbędzie się w rozszerzonej formie, nie tylko dla osób korzystających z programu Erasmus+, ale także dla studentów i studentek zagranicznych przyjeżdżających na pełny cykl studiów.

Program Tygodnia Orientacyjnego, który potrwa od 27 września do 4 października, zawiera ciekawe wykłady oraz warsztaty interkulturowe ukazujące różne aspekty kultury, z jakimi obcokrajowcy mogą mieć do czynienia w trakcie pobytu. Podczas tygodnia spotkań studenci zdobywają praktyczną wiedzę dotyczącą funkcjonowania uniwersytetu, zasad studiowania w Polsce, a także życia w Toruniu. To także okazja do integracji różnych, często bardzo odmiennych kultur.

Po ubiegłorocznym ograniczeniu mobilności studenckiej, wywołanym sytuacją pandemiczną, ponownie można zauważyć wzrost zainteresowania wymianą międzynarodową. W tym roku tylko na semestr zimowy na przyjazd na UMK w ramach programu Erasmus+ zdecydowało się 166 studentów i studentek. Wśród przyjezdnych znaleźli się goście z 11 krajów, w tym Francji, Hiszpanii, Niemiec, Portugalii, Włoch, Albanii, Macedonii Północnej czy Turcji.

Wśród studentów zagranicznych, którzy zdecydowali się na studia w pełnym wymiarze, są 234 osoby z 33 krajów, w tym tak odległych jak Chiny, Kamerun, Japonia, Kongo, Indonezja, Indie, Senegal czy Zimbabwe.

Ze względu na nowe wytyczne dotyczące funkcjonowania UMK oraz wciąż obowiązujące zalecenia związane z przeciwdziałaniem COVID-19, część wydarzeń odbędzie się w formule online. 27 września - podczas oficjalnej inauguracji Tygodnia Orientacyjnego - zagranicznych gości przywitają prorektor ds. studenckich prof. dr hab. Beata Przyborowska i prorektor ds. kształcenia prof. dr hab. Przemysław Nehring.

Kolejne dni będą intensywne – uczestników i uczestniczki czekają kurs języka polskiego, warsztaty interkulturowe i psychologiczne oraz liczne webinaria. Goście, dzięki uprzejmości i dofinansowaniu Urzędu Miasta Torunia, zwiedzą również toruńską starówkę z przewodnikiem.

Tydzień Orientacyjny zakończy się 4 października spotkaniami z wydziałowymi koordynatorami programu Erasmus+ oraz wykładami online.

Rules od sharing information

Gallery

  •  Click to enlarge image
  •  Click to enlarge image
  •  Click to enlarge image
  •  Click to enlarge image
  •  Click to enlarge image
  •  Click to enlarge image
  •  Click to enlarge image
  •  Click to enlarge image
  •  Click to enlarge image
  •  Click to enlarge image
  •  Click to enlarge image
  •  Click to enlarge image
  •  Click to enlarge image
  •  Click to enlarge image
  •  Click to enlarge image
  •  Click to enlarge image
  •  Click to enlarge image
  •  Click to enlarge image
  •  Click to enlarge image
  •  Click to enlarge image
  •  Click to enlarge image
  •  Click to enlarge image
  •  Click to enlarge image
  •  Click to enlarge image
  •  Click to enlarge image
  •  Click to enlarge image
  •  Click to enlarge image
  •  Click to enlarge image
  •  Click to enlarge image
  •  Click to enlarge image
share on twitter share on facebook share on linkedin send by email print

Related articles

"Zerówka" na szóstkę

Article contains photo gallery

Razem z miastem dla rozwoju YUFE

Article contains photo gallery Article contains a clip

Międzynarodowe i intensywne. Nowe kursy na UMK

Studenccy promotorzy Polski


On Nicolaus Copernicus University web pages „cookies” are used. On use of cookies read in Privacy policy.
Cookies settings
On Nicolaus Copernicus Pages "cookies" are used in accord with our Privacy policy. We use "cookies" to improve functionality of our web page. Collected data are anonymized and are used to statistic and analytic purposes, for better adjusting content to user preferences and increase of quality. To approach this goal we use Google Analytics, CUX i Facebook Pixel to. Below we give you the ability of turning on/off this tools.
  on/off
Google Analitics

We use analytic tool Google Analytics, which give us information about user visits on our service (visited pages, navigation path, time of visit)

CUX

We use analytic tool CUX to regisiter visits on NCU News.

Facebook Pixel

We use marketing tool Facebook Pixel, to collect information about user visits and viewed pages.