Pani dyrektor od wsparcia i rozwoju
Dr Małgorzata Fopka-Kowalczyk została dyrektorem nowo powstałego Uniwersyteckiego Ośrodka Wsparcia i Rozwoju Osobistego.
W Uniwersyteckim Ośrodku Wsparcia i Rozwoju Osobistego pracować będą m.in. psychologowie i psychiatrzy. Nadzór merytoryczny nad pracą Ośrodka sprawuje prof. dr hab. Beata Przyborowska, prorektor UMK ds. studenckich. - Centrum ma być dla studentów bezpieczną przystanią. Młodzi dostaną w nim narzędzia, dzięki którym będą łatwiej radzili sobie z rzeczywistością: ze stresem, z lękami, emocjami. Myślimy już o szkoleniach i wykładach - mówi prof. Przyborowska.
Zarządzenie Rektora ws. utworzenia UOWiRO
Dr Małgorzata Fopka-Kowalczyk - adiunkt w Instytucie Nauk Pedagogicznych Wydziału Filozofii i Nauk Społecznych UMK. Psycholog, pedagog, psychoonkolog. Pracę doktorską dotyczącą poczucie straty doświadczanego przez pracowników hospicjów po śmierci pacjentów obroniła z wyróżnieniem w 2013 roku. Jest absolwentką European Palliative Care Academy (EUPCA, 2015-2017), w latach 2015-2018/2019 była członkiem Zespołu Pedagogiki Specjalnej funkcjonującym przy Komitecie Pedagogiki Specjalnej Polskiej Akademii Nauk. Jest współzałożycielką Akademii Walki z Rakiem w Toruniu, gdzie wspierała pacjentów chorych onkologicznie i ich rodziny (2005-2011). Przez 14 lat była psychologiem w Hospicjum Światło w Toruniu, posiada doświadczenie w pracy z osobami chorymi przewlekle i ich rodzinami, osobami starszymi i młodzieżą. Pracując w hospicjum przez szereg lat organizowała Ogólnopolskie Zjazdy Psychologów Hospicyjnych, których celem było wymiana doświadczeń oraz szkolenia podnoszące kompetencje osób uczestniczących w tych zjazdach. Jest także współautorką programu nauczania duchowości w medycynie, realizowanego na kierunku lekarskim w Collegium Medicum UMK. Od 2018 roku jest w redakcji "Przeglądu Badań Edukacyjnych" – czasopisma, które zgodnie z listą czasopism punktowanych uzyskało 70 pkt. Ostatnie zainteresowania skupione są wokół kompetencji społecznych, zwłaszcza zagadnień współczucia i troski jako umiejętności interpersonalnych.