Projekty Neurodio sp. z o.o. prezentował na GPW Venture Network Day prezes zarządu spółki Mirosław Manelski Mężczyzna stoi na scenie z mikrofonem, za nim ekran z prezentacją multimedialną Życie kampusu

Neurodio wyróżnione przez giełdę

— Redakcja
udostępnij na facebook udostępnij na twitterze udostępnij na linkedin wyślij mailem wydrukuj

Neurodio, uczelniana spółka spin-off, znalazła się wśród sześciu startupów z całej Polski prezentujących swoje projekty przed renomowanymi inwestorami na GPW Venture Network Day.

GPW Venture Network Day to konferencja organizowana przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie, która ma na celu połączenie i wspieranie współpracy dużych, ugruntowanych na rynku przedsiębiorstw ze startupami. Jest także miejscem do wymiany myśli i doświadczeń z uznanymi specjalistami z obszaru finansów, technologii i innowacji.

W poniedziałek 9 października, wśród zaledwie sześciu startupów z całej Polski, które miały szansę zaprezentować swoje projekty bezpośrednio przed renomowanymi inwestorami, znalazła się spółka spin-off z UMK - Neurodio sp. z o.o. Jednym z projektów spółki jest stworzony przy współpracy z Pracownią Poznania Matematycznego UMK (w ramach Instytutu Psychologii na Wydziale Filozofii i Nauk Społecznych UMK) przesiewowy test ryzyka dyskalkulii dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym - "Calculia".

Dyskalkulia to zaburzenie zdolności matematycznych, które w zależności od poziomu nasilenia może znacząco utrudniać codzienne funkcjonowanie. Główną wartością stworzonego przez toruński startup narzędzia jest wykorzystanie wiedzy na temat neuropsychologii, dzięki czemu jest ono wysoce zobiektywizowane i precyzyjne. Oprogramowanie zostało wdrożone w ponad 80 pracowniach psychologiczno-pedagogicznych w całej Polsce, a obecnie firma pracuje nad nową wersją testu i wdrożeniem go poza granicami kraju.

Neurodio to jedna z naszych uczelnianych spółek spin-off łącząca zastosowanie wiedzy neuropsychologicznej z tworzeniem gier i aplikacji, które pomagają osobom z deficytem poznawczym oraz ułatwiają proces przyswajania nauki – mówi Alina Jaworska, prezes Startova.pl, spółki celowej Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, która odpowiada za kreowanie i powoływanie do życia uczelnianych spin-offów.

Neurodio sp. z o.o. została powołana w 2016 roku i skutecznie łączy wiedzę o funkcjonowaniu mózgu z doświadczeniem w tworzeniu angażujących gier. Oprócz Calculii ma na swoim koncie stworzenie także innych gier edukacyjnych: Seedy The Seed oraz Numbala, za którą spółka otrzymała szereg nagród i wyróżnień m.in. Indie Prize w Londynie, Digital Dragons w Krakowie czy tytuł Lidera Innowacji Pomorza i Kujaw.

Zasady udostępniania treści
udostępnij na facebook udostępnij na twitterze udostępnij na linkedin wyślij mailem wydrukuj

Powiązane artykuły

Badania obliczone na pomoc

Artykuł zawiera film

Innowacje na miarę przyszłości


Nauka i biznes razem w przyszłość

Artykuł zawiera galerię

Startupy z wizją


Na stronach internetowych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika są stosowane pliki „cookies” zgodnie z Polityką prywatności.
Ustawienia zaawansowane
Na stronach internetowych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika są stosowane pliki „cookies” zgodnie z Polityką prywatności. Stosowane przez nas ciasteczka służą wyłącznie do poprawienia funkcjonalności strony. Zbierane dane są przetwarzane w sposób zanonimizowany i służą do budowania analiz i statystyk, na podstawie których będziemy mogli dostosować sposób prezentowanych treści do ogólnych potrzeb użytkowników oraz podnosić ich jakość. W tym celu korzystamy z narzędzi Google Analytics, CUX i Facebook Pixel. Poniżej możliwość włączenia/wyłączenia poszczególnych z nich.
  włącz/wyłącz
Google Analitics

Korzystamy z narzędzia analitycznego Google Analytics, które umożliwia zbieranie informacji na temat korzystania ze stron Portalu (wyświetlane podstrony, ścieżki nawigacji pomiędzy stronami, czas korzystania z Portalu)

CUX

Korzystamy z narzędzia analitycznego CUX, które pozwala na rejestrowanie odwiedzin na stronach Portalu.

Facebook Pixel

Korzystamy z narzędzia marketingowego Facebook Pixel, które umożliwia gromadzenie informacji na temat korzystania z Portalu w zakresie przeglądanych stron.