Dr Mariusz Lewandowski łączący doświadczenie naukowe, biznesowe i technologiczne, specjalizujący się w wykorzystaniu ICT w działaniach marketingowych Zdjęcie Mariusza Lewandowskiego - plan amerykański, jasne jednolite tło, mężczyzna ubrany na czarno Nauki społeczne

Wesprze polskie technologie na światowych rynkach

— Redakcja
udostępnij na facebook udostępnij na twitterze udostępnij na linkedin wyślij mailem wydrukuj

Dr Mariusz Lewandowski z Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu został powołany do ICTeam – zespołu ds. wsparcia polskiego sektora ICT (Information and Communication Technology), działającego przy Ministerstwie Cyfryzacji.

W pracach zespołu uczestniczą przedstawiciele administracji, biznesu, nauki oraz organizacji branżowych. Jego zadaniem będzie wypracowanie trwałego modelu rozwoju i ekspansji polskich technologii na rynki zagraniczne. Planowane działania obejmą pogłębioną analizę obecnej sytuacji branży (prace w tym zakresie zostały już zainicjowane podczas spotkania z przedstawicielami przedsiębiorstw w kwietniu 2025 r.), identyfikację wyzwań oraz określenie kierunków i priorytetów, tak aby proponowane rozwiązania odpowiadały realnym potrzebom firm.  

Prace skupią się także na opracowaniu długofalowej strategii, która obejmie m.in. obszar dyplomacji gospodarczej oraz promocji i budowy polskiej marki technologicznej ,,Polish Tech" na arenie międzynarodowej. Działania będą wspierać polskie firmy na rynku krajowym i pomogą im rozwijać umiejętności potrzebne do skutecznego wejścia na rynki zagraniczne.

Więcej informacji o zespole

Dr Mariusz Lewandowski – ekspert łączący doświadczenie naukowe, biznesowe i technologiczne, specjalizujący się w wykorzystaniu ICT w działaniach marketingowych. Pracuje na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania UMK w Toruniu, gdzie pełni funkcję pełnomocnika dziekana ds. promocji i współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym. Jednocześnie zatrudniony jest w Zakładzie Nowych Mediów Państwowej Akademii Nauk Stosowanych we Włocławku. W swojej działalności dydaktycznej i badawczej koncentruje się na marketingu cyfrowym, storytellingu marki i zastosowaniu ICT w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Od kilku lat wspiera lokalne środowiska start-upowe. Jest oragnizatorem cyklicznych wydarzeń networkingowych dla marketerów i przedstawicieli MSP. Otrzymał nagrodę Fundacji Przedsiębiorczy Toruń w kategorii "Najbardziej innowacyjne technologiczne rozwiązanie w regionie" za stworzenie platformy do spersonalizowanej nauki opartej na AI. Pełni także funkcję wiceprezesa zarządu ds. organizacyjno-promocyjnych Akademickiego Centrum Badań AKAMED sp. z o. o.

Zasady udostępniania treści
udostępnij na facebook udostępnij na twitterze udostępnij na linkedin wyślij mailem wydrukuj

Powiązane artykuły

Stypendia dla wybitnych

Awans w rankingu programów MBA


Podwójnie doskonałe kształcenie

Eksperckie wsparcie dla sportu


Nagroda im. E. Lipińskiego dla ekonomisty z UMK

Artykuł zawiera film

Z Nagrodą Kopernika Ekonomisty


Na stronach internetowych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika są stosowane pliki „cookies” zgodnie z Polityką prywatności.
Ustawienia zaawansowane
Na stronach internetowych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika są stosowane pliki „cookies” zgodnie z Polityką prywatności. Stosowane przez nas ciasteczka służą wyłącznie do poprawienia funkcjonalności strony. Zbierane dane są przetwarzane w sposób zanonimizowany i służą do budowania analiz i statystyk, na podstawie których będziemy mogli dostosować sposób prezentowanych treści do ogólnych potrzeb użytkowników oraz podnosić ich jakość. W tym celu korzystamy z narzędzi Google Analytics, CUX i Facebook Pixel. Poniżej możliwość włączenia/wyłączenia poszczególnych z nich.
  włącz/wyłącz
Google Analitics

Korzystamy z narzędzia analitycznego Google Analytics, które umożliwia zbieranie informacji na temat korzystania ze stron Portalu (wyświetlane podstrony, ścieżki nawigacji pomiędzy stronami, czas korzystania z Portalu)

CUX

Korzystamy z narzędzia analitycznego CUX, które pozwala na rejestrowanie odwiedzin na stronach Portalu.

Facebook Pixel

Korzystamy z narzędzia marketingowego Facebook Pixel, które umożliwia gromadzenie informacji na temat korzystania z Portalu w zakresie przeglądanych stron.