W Gather.UMK kampus uniwersytecki został odwzorowany za pomocą milionów pikseli Życie kampusu

Wirtualne miasteczko UMK na podium

— Redakcja
udostępnij na facebook udostępnij na twitterze udostępnij na linkedin wyślij mailem wydrukuj

"Gather.UMK – Wirtualne miasteczko" – projekt stworzony przez zespół Działu Promocji i Komunikacji UMK znalazł się w gronie trzech najlepszych inicjatyw w kategorii "Kreacja" w tegorocznej edycji Nagród Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich "PRom".

Nagrody Stowarzyszenia "PRom" przyznawane są corocznie za ponadprzeciętne osiągnięcia w obszarze komunikacji, praktyki i działań promocyjnych w sektorze polskiego szkolnictwa wyższego.

W tegorocznej edycji w sześciu kategoriach: Media Relations, Uczelniane media, Nagroda im. Andrzeja Sołtysiaka w kategorii nowe media, Popularyzacja nauki, Kreacja oraz Nagroda specjalna, zgłoszono łącznie 100 projektów z uczelni w Białymstoku, Bielsku-Białej, Częstochowie, Gdańsku, Gdyni, Gliwicach, Katowicach, Krakowie, Lublinie, Łodzi, Olsztynie, Poznaniu, Siedlcach, Szczecinie, Toruniu, Warszawie i Wrocławiu.

Zgłoszenia oceniała Kapituła złożona z ekspertów z branży PR, marketingu i szkolnictwa wyższego, która podkreśliła wysoki poziom projektów będących przykładem profesjonalnej komunikacji marketingowej uczelnianych centrów i działów promocji. W każdej z kategorii wskazano trzy najlepsze projekty i jednego laureata nagrody.

W  kategorii "Kreacja", do której w tym roku wpłynęło najwięcej zgłoszeń, na podium znalazła się inicjatywa z naszego Uniwersytetu: "Gather.UMK – wirtualne miasteczko UMK".

W Gather.UMK z rektoratu można przejść "na skróty" na poszczególne wydziały. Dla każdego z nich została stworzona unikatowa przestrzeń związana z jego charakterem.

Wirtualny kampus UMK powstał w odpowiedzi na obostrzenia związane z pandemią.

Aby wygodnie i bezpiecznie spotykać się z kandydatami na studia podczas Targów Edukacyjnych, postawiliśmy na narzędzie, które pozwala nie tylko na rozmowy online, ale również umożliwia pokazanie uczelni w atrakcyjny sposób – mówi Anna Bielawiec-Osińska z Sekcji Promocyjnej Działu Promocji i Komunikacji UMK, koordynatorka projektu Gather.UMK. – Wybraliśmy przyjazne i intuicyjne w obsłudze oprogramowanie Gather.Town, które pozwala na tworzenie dowolnych wirtualnych przestrzeni z dostępnych, a także autorskich elementów. Zmapowaliśmy główny kampus i odwzorowaliśmy go z milionów pikseli.

W organizację targów włączyli się przedstawiciele i przedstawicielki wszystkich wydziałów (pracownicy naukowi i administracyjni, studenci i studentki), a także pracownicy i pracowniczki Działu Rekrutacji oraz Biura Karier UMK.



Uniwersytecka e-przestrzeń jest dostępna cały czas. Po zalogowaniu się na stronie gather.umk.pl i stworzeniu avatara, użytkownik wchodzi do wirtualnego świata, po którym może swobodnie poruszać się i rozmawiać z napotkanymi osobami (wideo, mikrofon, chat).

W Gather.UMK można spacerować przy budynkach uczelnianych czy wokół basenu, gdzie w pogodne dni odpoczywają studenci. Z rektoratu UMK można przejść "na skróty" na poszczególne wydziały.

Dla każdego z nich została stworzona unikatowa przestrzeń związana z jego charakterem - dodaje Urszula Sęczyk-Bonczkowska z Sekcji Promocyjnej Działu Promocji i Komunikacji UMK, architektka przestrzeni w Gather.UMK. – I tak np. na Wydziale Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej można zniknąć w czarnej dziurze, na Wydziale Matematyki i Informatyki przeniknąć do Matrixa, na Wydziale Prawa i Administracji stanąć na sali rozpraw, a na Wydziale Lekarskim znaleźć się na sali operacyjnej.

Zwiedzając warto zajrzeć w każdy kąt. W różnych miejscach znajdują się linki do stron (rekrutacyjne, artykuły popularyzujące badania naukowe), filmów czy zdjęć – aktywowane klawiszem “x".

W tworzeniu wirtualnego miasteczka brał udział zespół Działu Promocji i Komunikacji w składzie (na zdj. od lewej): Magdalena Szwajda, Urszula Sęczyk-Bonczkowska i Anna Bielawiec-Osińska.
fot. Andrzej Romański

Zespół Gather.UMK

Koordynatorką projektu jest Anna Bielawiec-Osińska z Sekcji Promocyjnej Działu Promocji i Komunikacji UMK. Osobą odpowiedzialną za zabezpieczenie środków i zasobów na realizację projektu jest Magdalena Szwajda, kierowniczka Sekcji Promocyjnej Działu Promocji i Komunikacji. Nad projektem pracowało czworo architektów: Anna Bielawiec-Osińska, Urszula Sęczyk-Bonczkowska z Sekcji Promocyjnej Działu Promocji i Komunikacji UMK oraz absolwenci UMK Artur Sobczak i Krzysztof Świątek.

Osoby studiujące i pracujące na UMK mogą wciąż włączać się do rozbudowy wirtualnego miasteczka i tworzenia spotkań w Gather.UMK.

Co można organizować w wirtualnym miasteczku?

Kontakt w sprawie wykorzystania Gather.UMK:

Zasady udostępniania treści
udostępnij na facebook udostępnij na twitterze udostępnij na linkedin wyślij mailem wydrukuj

Powiązane artykuły

Powstaje program promocji UMK

Ster na zmianę

Artykuł zawiera galerię

Otwieramy drzwi do wirtualnego kampusu

Artykuł zawiera film

Nowe otwarcie uniwersyteckiej promocji

Artykuł zawiera galerię Artykuł zawiera film

Na stronach internetowych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika są stosowane pliki „cookies” zgodnie z Polityką prywatności.
Ustawienia zaawansowane
Na stronach internetowych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika są stosowane pliki „cookies” zgodnie z Polityką prywatności. Stosowane przez nas ciasteczka służą wyłącznie do poprawienia funkcjonalności strony. Zbierane dane są przetwarzane w sposób zanonimizowany i służą do budowania analiz i statystyk, na podstawie których będziemy mogli dostosować sposób prezentowanych treści do ogólnych potrzeb użytkowników oraz podnosić ich jakość. W tym celu korzystamy z narzędzi Google Analytics, CUX i Facebook Pixel. Poniżej możliwość włączenia/wyłączenia poszczególnych z nich.
  włącz/wyłącz
Google Analitics

Korzystamy z narzędzia analitycznego Google Analytics, które umożliwia zbieranie informacji na temat korzystania ze stron Portalu (wyświetlane podstrony, ścieżki nawigacji pomiędzy stronami, czas korzystania z Portalu)

CUX

Korzystamy z narzędzia analitycznego CUX, które pozwala na rejestrowanie odwiedzin na stronach Portalu.

Facebook Pixel

Korzystamy z narzędzia marketingowego Facebook Pixel, które umożliwia gromadzenie informacji na temat korzystania z Portalu w zakresie przeglądanych stron.