Wirtualne miasteczko UMK na podium
"Gather.UMK – Wirtualne miasteczko" – projekt stworzony przez zespół Działu Promocji i Komunikacji UMK znalazł się w gronie trzech najlepszych inicjatyw w kategorii "Kreacja" w tegorocznej edycji Nagród Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich "PRom".
Nagrody Stowarzyszenia "PRom" przyznawane są corocznie za ponadprzeciętne osiągnięcia w obszarze komunikacji, praktyki i działań promocyjnych w sektorze polskiego szkolnictwa wyższego.
W tegorocznej edycji w sześciu kategoriach: Media Relations, Uczelniane media, Nagroda im. Andrzeja Sołtysiaka w kategorii nowe media, Popularyzacja nauki, Kreacja oraz Nagroda specjalna, zgłoszono łącznie 100 projektów z uczelni w Białymstoku, Bielsku-Białej, Częstochowie, Gdańsku, Gdyni, Gliwicach, Katowicach, Krakowie, Lublinie, Łodzi, Olsztynie, Poznaniu, Siedlcach, Szczecinie, Toruniu, Warszawie i Wrocławiu.
Zgłoszenia oceniała Kapituła złożona z ekspertów z branży PR, marketingu i szkolnictwa wyższego, która podkreśliła wysoki poziom projektów będących przykładem profesjonalnej komunikacji marketingowej uczelnianych centrów i działów promocji. W każdej z kategorii wskazano trzy najlepsze projekty i jednego laureata nagrody.
W kategorii "Kreacja", do której w tym roku wpłynęło najwięcej zgłoszeń, na podium znalazła się inicjatywa z naszego Uniwersytetu: "Gather.UMK – wirtualne miasteczko UMK".
Wirtualny kampus UMK powstał w odpowiedzi na obostrzenia związane z pandemią.
Aby wygodnie i bezpiecznie spotykać się z kandydatami na studia podczas Targów Edukacyjnych, postawiliśmy na narzędzie, które pozwala nie tylko na rozmowy online, ale również umożliwia pokazanie uczelni w atrakcyjny sposób – mówi Anna Bielawiec-Osińska z Sekcji Promocyjnej Działu Promocji i Komunikacji UMK, koordynatorka projektu Gather.UMK. – Wybraliśmy przyjazne i intuicyjne w obsłudze oprogramowanie Gather.Town, które pozwala na tworzenie dowolnych wirtualnych przestrzeni z dostępnych, a także autorskich elementów. Zmapowaliśmy główny kampus i odwzorowaliśmy go z milionów pikseli.
W organizację targów włączyli się przedstawiciele i przedstawicielki wszystkich wydziałów (pracownicy naukowi i administracyjni, studenci i studentki), a także pracownicy i pracowniczki Działu Rekrutacji oraz Biura Karier UMK.
Uniwersytecka e-przestrzeń jest dostępna cały czas. Po zalogowaniu się na stronie gather.umk.pl i stworzeniu avatara, użytkownik wchodzi do wirtualnego świata, po którym może swobodnie poruszać się i rozmawiać z napotkanymi osobami (wideo, mikrofon, chat).
W Gather.UMK można spacerować przy budynkach uczelnianych czy wokół basenu, gdzie w pogodne dni odpoczywają studenci. Z rektoratu UMK można przejść "na skróty" na poszczególne wydziały.
Dla każdego z nich została stworzona unikatowa przestrzeń związana z jego charakterem - dodaje Urszula Sęczyk-Bonczkowska z Sekcji Promocyjnej Działu Promocji i Komunikacji UMK, architektka przestrzeni w Gather.UMK. – I tak np. na Wydziale Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej można zniknąć w czarnej dziurze, na Wydziale Matematyki i Informatyki – przeniknąć do Matrixa, na Wydziale Prawa i Administracji – stanąć na sali rozpraw, a na Wydziale Lekarskim – znaleźć się na sali operacyjnej.
Zwiedzając warto zajrzeć w każdy kąt. W różnych miejscach znajdują się linki do stron (rekrutacyjne, artykuły popularyzujące badania naukowe), filmów czy zdjęć – aktywowane klawiszem “x".
Zespół Gather.UMK
Koordynatorką projektu jest Anna Bielawiec-Osińska z Sekcji Promocyjnej Działu Promocji i Komunikacji UMK. Osobą odpowiedzialną za zabezpieczenie środków i zasobów na realizację projektu jest Magdalena Szwajda, kierowniczka Sekcji Promocyjnej Działu Promocji i Komunikacji. Nad projektem pracowało czworo architektów: Anna Bielawiec-Osińska, Urszula Sęczyk-Bonczkowska z Sekcji Promocyjnej Działu Promocji i Komunikacji UMK oraz absolwenci UMK Artur Sobczak i Krzysztof Świątek.
Osoby studiujące i pracujące na UMK mogą wciąż włączać się do rozbudowy wirtualnego miasteczka i tworzenia spotkań w Gather.UMK.
Co można organizować w wirtualnym miasteczku?
- wydarzenia rekrutacyjne i integracyjne
- wykłady i szkolenia
- spotkania kół naukowych
- spacery po wirtualnym kampusie (oprowadzanie gości on-line)
- zjazdy on-line
- akcje specjalne (gry, konkursy)
- i inne – projekty, które już zostały zrealizowane, można znaleźć na stronie: https://gather.umk.pl/pages/projekty/
Kontakt w sprawie wykorzystania Gather.UMK:
- Anna Bielawiec-Osińska
abielawiec@umk.pl - Urszula Sęczyk-Bonczkowska
ula.seczyk@umk.pl